Tuesday 13 May 2014

DUN TERENGGANU PERLU DIBUBARKAN!!!



Maha 7


Ahmad Razif mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Terengganu yang baru di hadapan Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin di Istana Syarqiyyah, Kuala Terengganu malam tadi.

Dengan perkembangan terbaru ini, Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat masing-masing menguasai 15 kerusi daripada 32 kerusi DUN Terengganu di mana PAS menguasai 14 kerusi DUN manakala PKR pula satu kerusi. Baki dua lagi adalah calon bebas.

UNTUK MENGATASI KEMELUT INI WAJARLAH DUN TERENGGANU DIBUBARKAN UNTUK DIADAKAN PILIHARAYA NEGERI DEMI MENDAPATKAN MANDAT BARU YANG LEBIH KUKUH. 


INI PERLU DEMI MEMASTIKAN TERENGGANU MEMILIKI KERAJAAN YANG BENAR-BENAR MANTAP TANPA TERGUGAT KEPADA UGUTAN DAN ANCAMAN!

SERAHKAN KEMBALI KEPADA KUASA RAKYAT!!!

RAKYAT TERENGGANU BERHAK DAN PERLU MEMILIH SAMAADA PEMERINTAHNYA UMNO YANG BERMAJORITI ATAU PAS YANG BERMAJORITI. PILIH SATU ANTARA DUA!!! 

SAMA BANYAK ATAU SAMA LEBIH KURANG TIDAK AKAN DAPAT MEMBANTU MEMBINA KERAJAAN YANG KUAT!

WUJUDNYA KERAJAAN YANG KUAT ADALAH TANGGUNGJAWAB RAKYAT TERENGGANU!

TEPUK DADA TANYA HATI!!!

5 comments:

Anonymous said...

Korang tengoklah mentaliti pemimpin barisan. MB sedih pasal majlis perkahwinan. Sorang lagi lak nak jaga kroni lain. Gaduh tentang apa? Dunia. Kuasa. Nama.

Hrap bekas MB tu join Pakatan. Perlahan2 dia akan berubah jika berkawan dengan orang yang nak ke Islam sebenar. Walaupun ada salah silap, tapi takle sebesar kesalahan bariisan selama 50 tahun perintah

Anonymous said...

Why not give a try for k'jaan perpaduan.

Anonymous said...

Kah2 baru nak berpadu. Orang yang tak cerdik nak ajak orang cerdik.

Bolehhhhh... kalau semua pemimpin PAS, PKR dan DAP setuju dengan syarat.

Anonymous said...

kah!kah!kah!kerajaan perpaduan tidak memerlukan dap kafir! cukup umno dan pas! dap boleh terus bersama pkr kerana mereka hampir sama perjuagannya!

sayang sangat dengan dap ada harapan makan babi!

Anonymous said...

anon 13.29 layak dah makan babi! dia tak bleh hidup tanpa cina kafir!selamat makan babi!