Saturday 24 May 2014

RSN Rayer Samseng Celaka Belaan DAP!!! KELING KUI NI BELASAH AJE!!!


Melayu Celaka..Melayu Tak perlu Protes?


Kerajaan Negeri Pulau Pinang hari ini mengecam tindakan orang-orang Melayu yang membantah RSN Rayer atas tindakannya merujuk kepada UMNO sebagai ‘Celaka’.


Nampaknya, yang menjadi masalah bagi kerajaan Pulau Pinang hanyalah bantahan dari orang-orang Melayu, dan bukannya kebiadapan ADUN tersebut.  


Kita boleh membayangkan jika orang UMNO yang memanggil DAP ‘Celaka’, maka ia pasti menjadi isu besar dan silap hari bulan orang UMNO itu akan dipecat dari parti. 


Sudah menjadi tanggungjawab kerajaan, termasuk para pemimpin dan wakil rakyat untuk memastikan keharmonian di dalam negeri atau negara TERPELIHARA!!! 


Namun, dalam kejadian Pulau Pinang ini, nampaknya ADUN DAP telah bertindak dengan tidak bertanggungjawab dengan sengaja mencetuskan provokasi, mencabar dan ‘mencari gaduh’ dengan orang Melayu di dalam UMNO.  Tindakan beliau memperlihatkan sifat samseng yang tidak sewajarnya dimiliki oleh seorang ADUN. 


Rayer dilihat sengaja ‘membuka gelanggang’ tetapi kemudiannya takut pula untuk berlawan dan enggan pula meminta maaf.  Akibatnya, orang-orang Melayu telah menyerbu dan memberontak bagi membantah kebiadapannya. 



Malangnya, kerajaan Pulau Pinang langsung tidak melihat tindakan Rayer sebagai serius, tetapi menyalahkan orang-orang Melayu yang bertindak balas. 
                                                                                               
Tindakan kerajaan Pulau Pinang meletakkan kesalahan seratus peratus ke atas pihak yang memprotes dilihat sebagai merestui tindakan RSN Rayer menggelar UMNO sebagai Celaka.  


Dalam kata lain, orang-orang Melayu-UMNO disuruh menerima sahaja segala penghinaan serta tidak boleh merasa marah. 


Apa yang berlaku ini menguatkan lagi syak wasangka kita bahawa DAP sememangnya ingin mencetuskan ketegangan kaum.  


Walaubagaimanapun, DAP ingin memastikan parti itu tidak dipersalahkan dengan menjadi pencetusnya secara fizikal.  Sebaliknya, DAP memulakannya secara vokal dengan mencaci, memprovokasi dan mencabar orang-orang Melayu. 


Taktik yang sama digunakan dalam 13 Mei 1969 sebelum ia membawa kepada keganasan dan akhirnya tindak balas dari orang Melayu.  Cuma kali ini, DAP lebih berhati-hati dengan menggunakan watak India, dan bukan Cina untuk menimbulkan keresahan.  Malah, DAP juga berusaha menonjolkan muka-muka Melayu bagi mengelak kesalahan diletakkan di atas bahu orang-orang Cina. 


Dengan cara ini, jika rusuhan kaum benar-benar berlaku, orang-orang Cina boleh cuci tangan kononnya orang Melayulah yang rasis.  Sedangkan, hakikatnya, matlamat utama DAP ialah merealisasikan Ketuanan Cina ala Singapura. 


Apabila semuanya sudah musnah, DAP mengharapkan agar dapat ‘membina semula Malaysia’ tanpa hak keistimewaan Melayu yang mana membolehkan mereka mengaut keuntungan sebanyak mungkin atas tanah milik Melayu. 


Berdasarkan teori ini, isu ‘celaka’ ini mungkin tidak seremeh yang disangka.  Jika orang Melayu tidak bijak menanganinya maka ia mampu memakan diri sendiri. Namun, apa yang pasti, ia tetap akan memakan diri DAP juga. 


Oleh itu, orang seperti Rayes tidak wajar diberi tempat sebagai wakil rakyat atau pemimpin.  Tempat orang seperti ini adalah di jalanan dan lorong belakang sebagai samseng, kalau pun tidak di dalam penjara. 

4 comments:

Anonymous said...

Masa datuk nenek mereka datang ke Tanah Melayu di bawa British dahulu kaki mereka diikat dengan rantai. Masa mereka berjalan maka berbunyilah kling kling. Dari situlah lekat nama mereka keling. Tapi itu memang menunjukkan kebangsatan mereka sebenarnya.

Anonymous said...

Bila nak belasah dia..?


Aku pun nak pi tengok sama....

Anonymous said...

apa la rayer ni...knp hang pi cakap celaka umno...lain kali cakap la..fala vutoh umno..fala vutoh umno...kah kah kah ....

Anonymous said...

Fala vutoh kau