Saturday 10 May 2014

WANITA BERJANGGUT DI KAKI!!!


Cara Mudah Dan Jimat Hilangkan 

Bulu Kaki Yang Yang Berserabut!!!


cara-hilangkan-bulu-kaki


Memiliki bulu kaki yang lebat serta berserabut tentunya akan membuatkan seorang wanita itu kurang yakin terhadap penampilan dirinya. 


Biasanya mencukur dengan menggunakan pisau cukur adalah cara paling mudah dan cepat untuk menghilangkan bulu kaki. 


Tapi tahukah anda, dengan menggunakan cara tersebut boleh menyebabkan bulu kaki tumbuh semakin lebat dan menjadikan kulit kaki terasa kering?


Di bawah ini penulis  sediakan beberapa tips atau panduan yang boleh diamalkan oleh kaum wanita bagaimana cara untuk menghilangkan bulu roma tanpa perlu mengeluarkan belanja yang besar atau bersusah payah pergi ke pusat rawatan kecantikan.


Bahan:




1. Gula


Salah satu bahan dapur ini sangat berkesan untuk mengangkat bulu kaki hingga akarnya. Dengan menggunakan gula, bulu kaki tersebut baru akan tumbuh lagi selama beberapa minggu dengan tekstur yang lebih halus.



2. Putih telur


Selain elok dijadikan sebagai masker jerawat, ternyata putih telur ini juga bermanfaat sebagai salah satu bahan utama untuk mencabut bulu kaki anda. Bukan hanya menghilangkan bulu kaki yang kasar, namun putih telur juga dipercayai mampu menjadikan kulit anda terlihat lebih cerah!



Caranya:



Campur 3 sudu gula, 1 sudu teh, ½ sudu teh tepung jagung, ¼ gelas perahan lemon, serta ¼ gelas air. Panaskan campuran bahan-bahan tersebut di dalam panci dengan menggunakan api kecil. 


Adunkan semua bahan hingga gula berubah menjadi seperti karamel. Setelah itu dalam keadaan hangat, sapukan adunan tersebut pada kaki anda, kemudian dibalut dengan kain kasa . Tekan-tekan secara perlahan hingga bulu-bulu kaki melekat pada kasa, setelah itu tarik ke arah yang berlawanan dengan tumbuhnya bulu.

Selamat mencuba!-
puteri aurora | jeringdaily

No comments: