Thursday, 8 May 2014

BERAMBUSLAH! BILA LAGI NAK BERAMBUS??? NAK BERAMBUS SANGAT!!!

Bila Lagi Teresa Kok Nak Berambus Dari Malaysia????


Teresa oh Teresa... Gua mau tanya sama lu. Ada betul ka ramai orang cina Malaysia sudah mau pindah keluar dari ini negara. 

Kalo lu cakap manyak betul aaaaa gua lagi suka. Selupa ala olang melayu ala cakap, "kepimpinan melalui teladan"

Itu kira pemimpin kasi buat lulu balu anak buah kasi ikut. Sikalang gua rasa elok lu angkat kaki dulu dali ini negara kalo lu sudah lasa talak syok mau duduk maaa. 

Talak paksa punya kalo mau "blah" dali ini negara. Lepas itu aaaaa boleh ajak sekali lu punya anak buah dali itu DAP pun angkat kaki sama kasi tinggal ini negare. 

Lu jangan berani cakap saje tapi talak belani mau bikin apa yang lu cakapkan. Gua ingat ada betul lu punye kempen "sebagai tanda protes kepada kerajaan BN saya sarankan semua warga cina DAP lari ke luar negara".

Baru-baru ini Teresa Kok Ahli Parlimen Seputeh telah di dakwa di bawah Akta Hasutan 1948. Beliau yang baru-baru ini telah di hadapkan ke mahkamah di atas pertuduhan tersebut [kes video tahun baru] bagaimanapun di laporkan tidak mengaku salah.

Teresa sebelum ini telah membangkitkan kemarahan banyak pihak pihak sama ada dari kalangan orang Melayu mahupun bukan Melayu memandangkan penyebaran video tersebut mengandungi babak-babak yang menghina pemimpin negara.

Naib Pengerusi DAP Kebangsaan, Teresa Kok Suh Sim semalam mendakwa bahawa Barisan Nasional serta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi punca kesusahan masyarakat cina didalam negara ini.

Beliau mendakwa segala dasar yang dibawakan oleh BN yang kononnya telah berjaya membantu kejayaan masyarakat Cina di negara ini adalah tidak benar.

Beliau menyifatkan bahawa kerajaan BN dan Datuk Seri Najib sengaja mengabaikan masyarakat cina di negara ini kerana segala dasar yang dibuat oleh kerajaan adalah sama sekali tidak membantu masyarakat cina.

Beliau juga berkata kerajaan BN serta Datuk Seri Najib tidak berlaku adil terhadap masyarakat cina dalam pentadbirannya.

Adun Seputih itu mendakwa kerajaan BN menjadi pernyebab pendidikan kaum cina di negara ini semakin mundur kerana peruntukkan yang disalurkan tidak adil.

Beliau juga mendakwa kekurangan sekolah cina dan juga kekurangan tenaga pengajar menyebabkan masyarakat cina di negara ini ketinggalan serta susah untuk mendapatkan pelajaran yang sempurna. Beliau berkata perkara ini sepatutnya ditangani oleh kerajaan BN sejak dahulu lagi.

“Najib seharusnya tahu, bahawa hingga ke saat ini, banyak masalah yang telah lama dihadapi dalam pendidikan masyarakat Cina tidak diselesaikan.
“Dengan peruntukan tidak adil, kekurangan sekolah dan guru-guru. Isu ini sudah lama dihadapi sekolah-sekolah rendah Cina serta sudah berulang kali dibangkitkan pimpinan pembangkang, kumpulan dan komuniti Cina. Namun tidak diselesaikan kerajaan walaupun sudah memegang kuasa selama beberapa dekad,” katanya dalam satu kenyataan.
Teresa yang pernah beberapa kali ditahan dibawah Akta Hasutan juga mendakwa isu tersebut menjadi punca masyarakat cina semakin hari semakin ramai yang mengambil keputusan untuk berhijrah ke luar negara bagi mendapatkan pendidikan yang lebih sempurna.

“Bukan lagi satu rahsia bahawa faktor utama yang menyebabkan aliran keluar begitu ramai masyarakat Cina ke luar negara adalah berpunca dari kebimbangan mereka tentang kekurangan peluang pendidikan adil di institusi pengajian tinggi." - utaranews.com

4 comments:

Anonymous said...

eh betul ke ni macam tak kena je !

Anonymous said...

Nak ampu kak rosmah k ??

Anonymous said...

Bangsa Melayu sendiri dah terhalau dari bandar sejak dulu lagi. Cina yang rajin tinggal kat bandar.

Berambusnya Melayu dari bandar berbeza lak dengan India. Kaum India keluar estet masuk bandar.

Kita suruh bangsa lain berambus. Sebenarnya kita yang akan berambus akibat cara pemerintahan korup barisan.

Pemerintahan berkonsepkan orang lain salah.

Kutukan Dewata said...

inilah yang melayu palatan rakyat mahu!!!

kalau komponen bn semua meninggalkan umno kerana umno sokong hudud maka umno jadi pembangkang dengan 79 kerusi islam.pr + ex-bn menjadi 143kerusi. lim guan eng akan sah menjadi PM malaysia yang ke tujuh kerana kerusi islam dalam PR hanya ada pas 21+ pkr islam 16+ dap islam 1=38kerusi islam. 143 - 38= 105 kerusi kafir! dah tentu kafir memerintah malaysia! umno berkemungkinan besar menjadi ekstream kerana tanah melayu pendatang yang memerintah,gerakan militan mungkin jadi pilihan! ketika itu lah peluang untuk mati syahid menjadi cerah! target utama nya adalah pemimpin pas! kerana merekalah kerajaan islam tumbang di tanah sendiri!! Malaysia akan bermandi darah!!!Allahuakbar!!!