Thursday 26 March 2015

HAIYA APEK!!! LU SUDAH TUA,SUDAH NYANYUK!!! LUBANG TUNGGU LU TIDUR BERDIRI!!!




HUDUD : KIT SIANG AJAK AHLI PARLIMEN 

BUKAN ISLAM TUMBANGKAN PEMIMPIN ISLAM 

DAN MELAYU DI MALAYSIA ?





Terkejut aku bila membaca kenyataan Lim Kit Siang semasa beliau berucap di majlis makan malam DAP Bukit Bintang semalam. Kenyataan mahu pembentukan kerajaan baharu diantara ahli Parlimen Kerajaan (bukan Islam) dan Ahli Parlimen Pembangkang ( bukan Islam ) yang menolak hudud untuk menumbangkan ahli Parlimen Kerajaan (Islam) dan Ahli Parlimen PAS ( Islam ) yang menyokong HUDUD. 


Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang seperti yang dipetik dari Roketkini.com mendakwa, kemelut BN dan PR semakin meruncing serta langkah untuk mengemukakan usul persendirian bagi melaksanakan hudud di Kelantan oleh Pas akan menimbulkan krisis Perlembagaan, khususnya jika Umno menyokong enakmen berkenaan.


“Jika enakmen hudud kerajaan Pas Kelantan diluluskan menerusi dua usul persendirian di Parlimen dengan majoriti mudah, pelaksanaan undang-undang itu akan bertentangan dengan Perlembagaan dan boleh dicapai di mahkamah kerana bertentangan dengan Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan berkenaan ‘Kesamarataan di sisi undang-undang’.


“Dalam senario politik baharu sedemikian, di mana Najib (Datuk Seri Najib Run Razak) mengumumkan sokongan Umno terhadap enakmen hudud Pas, mungkin tiba masanya untuk membentuk pakatan ‘Selamatkan Malaysia’ yang terdiri daripada Ahli Parlimen dari parti kerajaan dan pembangkang yang mahu mempertahankan Perlembagaan dan kedaulatan undang-undang dengan seorang Perdana Menteri dan kerajaan Malaysia yang baharu,” kata Kit Siang dalam majlis makan malam Ulangtahun DAP Bukit Bintang, malam semalam.

Dalam pada itu, beliau turut mencadangkan pelantikan perdana menteri baharu menggantikan Perdana Menteri sedia ada.


Gantikan Perdana Menteri ? Maknanya dari Ahli Parlimen yang bukan Islam.

Jelasnya, perdana menteri baharu boleh dilantik dari mana-mana parti politik kerajaan atau pembangkang yang ada sekarang.

“Dengan mengemukakan rang undang-undang persendirian bagi pelaksanaan hudud tanpa mempedulikan sama sekali keputusan Majlis Pimpinan Tertinggi PR pada 8 Februari lalu bahawa sebarang rang undang-undang persendirian berkaitan hal itu perlu terlebih dahulu dibentangkan kepada majlis tersebut.

“Sebagai pelanggaran setelah Pas Kelantan melanggar Kerangka Kerja Dasar Bersama Pakatan dengan mengemukakan Enakmen Jenayah Syariah Kelantan yang kemudiannya diluluskan oleh Dun Kelantan, Pakatan seolah-olah tidak lagi wujud di mata Presiden Pas,” 

aku , apa yang dimainkan oleh Kit Siang ini sangat bahaya, walaupun beliau tidak mengeluarkan 'bahasa' yang kasar seperti pembentukkan kerajaan campuran untuk ahli parlimen yang bukan Islam dan yang menolak hudud. 

Kita semua tahu bahawa kesemua ahli parlimen yang dikatakan bakal menyokong sama ada dari PAS mahupun Umno adalah Melayu dan Islam jadi kenyataan KIt Siang ini adalah kerajaan campuran bukan Islam dan yang menolak hudud, maknanya disini adalah BUKAN ISLAM LAWAN ISLAM. ini bahasa kasarnya. 

Kenyataan ini tidak baik kepada kemakmuran negara yang terdiri daripada pelbagai KAUM dan AGAMA . Ini membawa maksud MENGHASUT dan rasis !! 

Siapa mahu bertindak ke atas LIM KIT SIANG ? Rakyat Melayu Islam atau pihak berkuasa ? -aktivispendangjr.



KD:


AHLI PARLIMEN ISLAM ADA SERAMAI 138 ORANG.INI BERMAKNA 222-138=84.

NAMPAK SANGAT  BAHAWA LIM KIT SIANG SATU-SATUNYA CINA YANG BODOH MATEMATIK DI MALAYSIA!

INGAT INI MALAYSIA MAFIA KONTROL KE?SENANG-SENANG SIKIT MAHU PERINTAH RAMAI!!!

LIM KIT SIANG SUDAH NYANYUK,SUDAH TUA! SIKIT JAM LAGI BOLEH MASUK LUBANG TIDUR BERDIRI!!!

DAP SENDIRI HANYA ADA 37 KERUSI! ITU PUN PAS YANG TOLONG! PRU 14 KALAU PAS KELUAR PAKATAN,DAP AKAN BALIK ASAL IAITU SEKITAR 27 KERUSI AJE!

YANG PASTI BERKUBUR IALAH PKR YANG NYATA LEMAH DARI SEGI JENTERA!

PAS BOLEH BERSENDIRIAN ATAU PUN BOLEH JOIN BN! PAS TETAP UNTUNG!

UNTUNG DARI SEGI AKIDAH PERJUANGAN DAN UNTUNG DARI SEGI POLITIK BERMARUAH! MALAAYSIA BAKAL MENDAPAT MENTERI DARI PARTI PAS!!!

2 comments:

Anonymous said...

Org org dap semua, lama dah kawan sama itu haji haji bendela hijau, diaolang takda ajak masuk Islam ka ?
Diaolang takda ajak, wa mau ajak lu olang semua, lamai lamai masuk Islam, jadi kita olang punya saudala saudala, sama sama sembah Tuhan Yg Esa, lu bebas juga boleh guna nama Allah (swt). Nanti kalau lu lu olang mati dulu dali wa, boleh wa kasi sembahyang sama lu punya jenazah, tak lapat latang , ghaib pun boleh.

Kutukandewata said...

woi,tajam sindiran bro!!!