Monday 12 May 2014

SOKONG ISLAM DIBUAT MUSUH!!! TENTANG ISLAM DIBUAT KAWAN!!! APA PUNYA JENISLAH ISLAM PAS NI????


Siapa Yang Sebenarnya Takut 

Sangat Kat Hudud Ni...???



APA NI??? HUDUD PUN LU ORANG TAKUT KE!!!


PELIK pulak rasanya bila satu Malaya lihat betapa teruknya DAP dan PKR mengkritik cadangan hudud PAS di Kelantan dari kiri dan kanan – sampai ke tahap mencabar PAS keluar Pakatan, tapi parti itu sebaliknya memilih untuk menghentam UMNO kerana kononnya gagal menjelaskan hudud kepada parti-parti komponen BN yang lain seperti MCA dan Gerakan! Pulak dah.

Ini apahal? Nak kata pukul anak sindir menantu, tak pulak, nak kata buah cempedak luar pagar ambil galah tolong jolokkan pun tak kena juga, jadi apa sebenarnya maksud PAS buat macam itu- mempertikai orang lain bila rakan sekomponen sendiri pun lagi hebat kritik hudud?

Patutnya (ikut logiklah), PAS perlu sanjung UMNO kerana parti itu sudah janji nak sokong undang-undang hudud Kelantan bila dibentangkan di Parlimen nanti, bukan tuduh UMNO macam-macam.

UMNO ceritanya nak sokong ni, kenapa yang PAS attack UMNO pulak? Sama ada sudah tersepit sangat atau memang benar dakwaan banyak orang selama ini bahawa PAS adalah parti untuk orang-orang bodoh dunia akhirat jadi ustaz.

Rakyat patut lihat sampai ke tahap itu PAS berpolitik, yang sokong dia cari gaduh, yang bantah teruk, dia buat kawan.

Atau PAS mungkin masih lagi mahu rakyat percaya bahawa parti itu sedang cuba mentarbiahkan PKR dan DAP mengenai hudud?

Sudahlah PAS, orang dah tau dah yang auta tarbiah DAP & PKR pasal hudud ini adalah cerita bohong lagi basi.

Tidak pernah berlaku sebenarnya proses pentarbiahan ini tapi PAS sengaja adakan kerana nak halalkan hubungan haramnya dengan kedua parti berlainan idealogi tersebut.

Maka itulah hari ini kita lihat, daripada menjawab kritikan DAP dan PKR, PAS alih kritikan itu kepada UMNO dan BN pulak. Gila tak gila punya orang!!!-
lydiausm72

11 comments:

Anonymous said...

Kufurnya Dajal, bg yg beriman dpt dilihat. Bg yg tak beriman, kufur besar dpn mata, buat buat tak nampak je.

Anonymous said...

Siapakah manusia atau parti yang nak ke Islam sebenarnya YANG membolehkan PAS buat kawan tu?

Nyatakan dan senaraikan secara jelas tindak tanduknya sepanjang sejarahnya dan hala tujunya. Senarai tu plak jangan cerita yang bagus je. Cerita juga penipuan dan fitnah. Kalau skit2 boleh kita maafkan.

Disini, kita kena guna peribahasa Melayu. Dari gerak gerinya, kita dah tahu musang atau ayam.

PAS dan Pakatan sudah matang. Kepada yang masih ragu2, fikir dan buat tindakan pru nanti. Kalau masih belum boleh berfikir, masih ada MASA.

Tahun depan GST kita lihat Melayu mana dan berapa yang berjaya...Compare plak dengan mana dan brapa yang hancus dengan brim dan lain2 umpannya.

GST untuk meningkatkan pendapatan keraaaajaan. Ayat indah khabar dari rupa.

Tapi kalau be end berterabur sebelum pru. Tak tahulah apa nak jadi.


Anonymous said...

Kalu dikatakan Pas gunaka Hudud untuk pilihanraya depa pasti marah tapi hakikat sebenarnya semasa pru heboh dengan hukum hudud nak menang pilihanraya katakan nakkan pengundi melayu (islam)tapi sekarnag dah heboh semalaysia nak bentang di Parlimen tiba2 tangguh kerana prk Jelutong takut pengundi cina tak sokong PR. Kita seru semua pengundi melayu (islam)Ketepikan calon dari DAP dan undilah mana2 calon malayu (ISLAM) AMINNNN.

Anonymous said...

Memang PAS gunakan Hudud untuk pilihanraya. Ia nak tegakkan Islam.

Cuma yang jadi kecoh bila Beend bila ia dijadikan isu agar Pakatan bertelagah.

Tak bacakah kenyataan TGHH. Banyak halangan untuk melaksanakan hudud. Pas akan teruskan hudud Islam sedikit demi sedikit dengan ruang yang dibuka oleh beend yang tersepit.

Fikir dan sokonglah Pakatan untuk berubah.

Semakin beend membuka ruang hudud. Semakin terserlah penipuannya. Kita lihat apa plak hasil jawatankuasa yang dicadangakn oleh menteri beend nanti.

PRK kecil seterusnya.. Kelam kabut tu.

Anonymous said...

Sokonglah mana calon Melayu Islam dari dok sokong Kapiaq laknatullah. Amin

Anonymous said...

Cara aku,
Muslim vs kapir, aku pangkah muslim.
Kapir vs kapir, aku pangkah yg more muslim friendly.
Muslim vs muslim, aku pangkah siapa yg aku rasa lbh baik agamanya, tak kira parti.

Anonymous said...

Anon 15.00 adalah satu contoh fahaman PAS dulu kala. Sokong Melayu saja sampai bila boleh cukup untuk ubah cara pemerintahan negara.

Mungkin anon ni adalah antara yang frust dalam PAS dulu. Kalau penyokong beend tegar tak macam ni.

Sebab tulah Kedah jatuh. Bila termakan umpan, hasutan beend dan tak ikut cakap alim ulama. Skarang ramai dah sedar tak termasuk anon ni.

Bersatulah menjatuhkan beennd dan pemimpinnya yang sombong. Mari bersatu bersama panji2 Pakatan. Orang muda suka Pakatan.



Anonymous said...

Anon 1627
Kedah jatuh bukan termakan umpan tapi depa asyik berebut jawatan lepas tu keja tak buat sampai apa satu pun tarak hancusss. Sebagai seorang Islam apa sekali pun kita tetap menyokong islam bagitu jugalah dalam pilihan calon tetap calon yang beragama islam menjadi pilihan tak kira dari parti mana.Ingat sedikit sebanyak pahala/dosa tempias kat kita.Amin

Anonymous said...

Anon 1627
PR tu bukan parti yg berdaftar ini bermakna sebuah pertubuhan tak sah disisi undang2. Prk Jelutung tak nak sokong kapiaq tu kot Nampak sangat anon ni orang yang tak cerdik (bahasa kasar bodoh) janganlah kerana ketaksuban kita sanggup ketepikan AGAMA ISLAM. Tapi kalu anon bukan beragama islam terserah Tanya nafsu. Aminnn.

Anonymous said...

Anon 18.47. Betul ada pergolakan dalam Pas di Kedah. Tpi berkisar tentang nak lebih perubahan (dalam masa satu hari) dengan satu lagi pihak nakkan perubahan secara berhati2. Ada yang irihati projek masih bagi kat geng barisan.

Kena plak MB tak berapa sihat. Itu pasalle. PAS Kedah belajar dari situ.

Bab daftar parti tu bab undang 2 donia je. Yang penting ada janji kerjasama kafir yang mahu bersama orang Islam. Kita boleh sokong dalam undi untuk Pakatan. Dalam satu tujuan jatuhkan kerajaan zalim

Anonymous said...

Kalu depa jalankan tugas dengan betul sudah pasti mendapat sokongan rakyat tapi disebaliknya
contoh Insaniah kecoh demontrasi itu ini tapi hari ini senyap sunyi. Yang betul tetap betul dan yang salah tetap salah.Aminnn.