Saturday 1 March 2014

APABILA BERGURU DENGAN SETAN,GURU BANGSA SENDIRI DIHINA SERENDAH-RENDAHNYA!!!

Kurang Ajar!!! Biadap Betul Mamat Nie Kata Cikgu Melayu Macam Haram... Pemalas!!!

Kurang ajar!!! memang kurang ajar!!! ko tu kalo bukan kerana jasa seorang guru belum tentu boleh jadi Engineer kerja bagus-bagus tapi bodoh nak mampos hina pekerjaan seorang guru atau cikgu. 


Kalo korang pi tengok profil facebook mamat ni (KLIK SINI) nampak mamat nie macam seorang pekerja profesional sebab kerja System Engineer. 


Yang menjadi persoalan di sini, kalo bukan kerana jasa seorang guru atau cikgu yang mengajar beliau masa sekolah rendah lepas tu kat sekolah menengah dan yang last sekali kat universiti Unikl tu belum tentu boleh kerja bagus-bagus.

"These teachers are become lazy... teacher now days become teacher because of money... not people... government take actions because teachers already waste government money when school holiday... I hope government could review back the gicen to the teachers..."

DIA JADI BEGINI KERANA SEGALA AJARAN GURUNYA YANG BERBANGSA MELAYU TIDAK BERKAT!!!

TIADANYA KEBERKATAN GURUNYA MAKA DIA AKAN JADI SENTIASA TIADA ARAH TUJUAN!!!

KATA-KATANYA DI ATAS TU SUDAH MEMBUKTIKAN YANG DIA HIDUP TIADA KEBERKATAN!!!

TERUSKANLAH HIDUPMU DALAM KETIDAKHALALAN GURU KAMU SEMASA KAMU KECIL DAHULU.PENGHINAAN TERHADAP GURU KAMU SENDIRI MENGUNDANG KETIDAKBERKATAN HIDUP KAMU!!!

GURU KAMU YANG BEGITU BERJASA SEHINGGA KAMU MENJADI MANUSIA BERILMU TELAH KAMU PERHINAKAN.INGATLAH,SESUDAH BAPA DAN IBU KAMU,ORANG TERPENTING IALAH GURU KAMU!!!

ATAU MUNGKINLAH KAMU SEWAKTU KECIL DAHULU KAMU BERGURUKAN SETAN LAKNATULLAH.SEBAB ITU KAMU SUDAH BERPERANGAI MACAM SETAN!!!

3 comments:

Anak murid cikgu said...

Aku dulu ade jugek kene rotan, kene cubit, kene penampor pun pernah ngan cikgu. Tp aku ttp respek cikgu cikgu ni. Ilmu nak berkat kene respek cikgu. Aku pun ingat lg sajak Usman Awang, walau seorg peguam handalan menang bicara, doktor pakar menyelamat nyawa, PM mentadbir dan memakmurkan negara, semua bermula dr jasa para gurunya.
Moga cikgu cikgu aku semua sejahtera, yg dah meninggal diampuni dan dirahmati Allah swt. Yg tak Islam lg, moga diberi petunjuk utk jadi org Islam.
Utk cikgu cikgu yg lain semua sabar dan tabah la dgn ujian, moga diberi kekuatan.
Mamat mamat yg kurang ajor ni, tak tau la aku sape pulak cikgunye ? Perasan bagus sgt la tu.

Anonymous said...

Tun Mahathir pun dah bagi ingat perkara ini...,
Lagipun, kalau berdasarkan kes ini, saya berfikir ini menunjukkan sifat kendiri yang sangat rendah!
Nak salahkan beliau? Malah ada anak bangsa Melayu yg berkedudukan pun memperlekehkan bangsa & negara sendiri!!!

Kutukandewata said...

aku dulu pun pernah di pukul cikgu bahasa inggeris berbangsa cina.dia pukul aku guna kayu geometri yang ada skru pulas.berdarah belakang aku.sakit nya tak terkira!

aku tak beritahu ayah aku kerana aku tahu akibatnya!tambah lagi aku memang nakal dalam kelas!

bila duduk sorng2 aku teringatkan dia.jasanya amat besar terhadap aku kerana pukulannya menyebabkan aku jadi baik dan jadi orang sekarang ini.walaupun berlainan bangsa sampai sekarang aku menyayangi dan merinduinya!