Wednesday 27 March 2013

CIUM BAU SYURGA!!!!!


 

BAU SYURGA



Sabda Nabi s.a.w yang bermaksud;

Maksudnya: Siapa yang mempelajari suatu ilmu agama yang seharusnya ditujukan kepada Allah, tiba-tiba ia tidak mempelajari itu untuk Allah hanya untuk mendapat kedudukan atau kekayaan dunia, maka tidak akan mendapat baunya syurga pada Hari Kiamat.
(Dari Abu Hurairah, hadis riwayat Abu Dawud.)




Sedangkan bau syurga ini dapat dihidu dari jarak- 40 tahun perjalanan; dengan bau tehnya, dengan bau sirapnya. Serupa kita pergi ke tempat kenduri atau masuk restoran, dari jauh sudah terbau masakan. 


Satu daripada kelebihan syurga ialah ahlinya sudah boleh mengecap kelazatan baunya dari jarak 40 tahun lagi. Jadi orang ini usahkan boleh masuk syurga, menghidu bau pun tidak boleh. Inilah orang yang sudah betul-betul sial di muka dunia iaitu orang yang berbohong dengan Allah taala.

AKU DAPAT TULISAN INI DARI BLOG  INSTITUT PEMIKIRAN NIK AZIZ.TULISAN YANG BERTARIKH LEBIH KURANG EMPAT TAHUN LALU.

TAPI BILA AKU BACA HADIS TERSEBUT TERNYATALAH AKAN KEBENARANNYA.JELAS SEKALI IANYA TERKENA PADA BATANG TUBUH NIK AZIZ SENDIRI.

ILMU AGAMA YANG ADA PADANYA LEBIH KEPADA KEPENTINGAN POLITIK BUKAN KERANA ALLAH. 



KERANA ALLAH KAH KALAU:-

-mengeluarkan kenyataan bahawa orang umno kafir/menolak islam.Rasulullah dan para sahabat bersusah payah menyebarkan Islam.Tapi dia dengan senang-senang mengkafirkan 3.2 juta umat islam.Kerana Allahkah ini???

-mengeluarkan fatwa tanpa bersandarkan nas alqur'an dan hadis.Fatwa yang dikeluarkan nyata berlandaskan kepentingan politik sempit PAS.Kerana Allah kah ini???

-sentiasa mengeluarkan kenyataan memperlekehkan kerja yang baik yang dilakukan oleh orang lain,sedangkan dia tak berbuat apa-apa.Kerana Allahkah ini???

-menolak perpaduan.Islam mengutamakan perpaduan demi kepentingan umat namun dia ni menolak mentah-mentah.dendamnya terhadap pemimpin Pas yang pandai-pandai menguar-uarkan kerajaan perpaduan sudah pun terlerai bila mana Hassan Ali tersingkir.Nasharuddin Mat Isa tersingkir menjadi ahli biasa digantikan oleh manusia benda kelapan ajaib di dunia.Akhirnya kepimpinan Pas dibarisi badut-badut sarkas yang tak berkualiti.

Menciumkah dia bau syurga????????????????? 

-

 

No comments: