Thursday 14 March 2013

SABAH NAK HILANG!!!

 Kod Rahsia "Sabah Nak Hilang" Terbongkar!!!

 



Empat orang pengawal keselamatan Anwar Ibrahim berasal dari Filipina. Sudah tentu Anwar Ibrahim mempunyai agent handler di negara tersebut. Siapa mereka?

 
Dalam tiga ceramah Anwar Ibrahim pada 2 Disember 2012, 29 Januari 2013 dan 14 Februari 2013, Anwar akan nyanyi satu lagi yang mana ada rangkap ini "Sabah nak hilang". 

Apa maksud sebenar "Sabah nak hilang"? yang dinyanyikan oleh Anwar Ibrahim? Kenapa Anwar Ibrahim dilihat begitu yakin dan percaya "Sabah nak hilang"?



9 Februari 2013, kumpulan penceroboh bersenjata memasuki perairan negara menggunakan bot pancung dan berkumpul secara berperingkat di Felda Sahabat 17, Kampung Tanduo, Lahad Datu. Mengapa kumpulan tersebut menceroboh pada bulan Februari ? Tidak pada bulan Mei atau November 2013? Mereka mengejar masa?


Tian Chua juga pergi ke Manila pada 7 Februari 2013. Iaitu 2 hari sebelum kejadian pencerobohan berlaku di Lahad Datu. Apa Tian Chua buat? Mengapa bila pencerobohan berlaku, Tian Chua adalah orang pertama yang keluarkan kenyataan bahawa pencerobohan itu adalah satu sandiwara pada 1 Mac 2013 dalam Suara Keadilan? 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            



"Jacinto’s writes that “reports said the men are members of the Sultanate of Sulu and North Borneo and the Moro National Liberation Front (MNLF), and that some of them were armed, who are active in the campaign to reclaim the Malaysian oil-rich island which is part of the Sultanate.”

Jacinto also disturbingly writes that “The intrusion occurred just as former Malaysian leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, also Pakatan Rakyat de facto leader, proposed that Sabah be granted autonomy.”
Anwar Ibrahim" lapor Manila Times pada 16 Februari 2013 bahawa Anwar Ibrahim terlibat dengan kumpulan yang menceroboh di Lahad Datu (baca sini). 





Media yang paling awal menganalisis dan menyatakan dalang pencerobohan adalah Reuters. Pada 14 Februari 2013, Reuters yang memetik kenyataan seorang pegawai tinggi tentera Filipina mendakwa pencerobohan kumpulan bersenjata itu berlaku atas jemputan pemimpin pembangkang di negara ini. Reuters tidak sebut siapa, tetapi Anwar Ibrahim cepat menafikan laporan tersebut (baca sini). Termakan cili?

Manila Times menyifatkan Anwar Ibrahim adalah dalangnya sejurus menjanjikan kuasa autonomi pada Sabah. 15 September 2010, Anwar Ibrahim menjanjikan kuasa autonomi penuh kepada Sabah ketika melancarkan Pakatan Sabah di Kota Kinabalu (baca sini). "Hal ehwal Sabah akan ditentukan oleh Sabah,” kata Anwar yang dipetik The Borneo Post, 17 September 2010. 


Kemudian laporan perisikan Filipina mengesahkan orang rapat Anwar Ibrahim sudah berjumpa dengan Kiram dan antara agenda yang diperbincangkan pada bulan November 2012 itu adalah berkaitan dengan tuntutan Sabah.  

“Apparently, this politician was one of those who spoke with the Kirams. He supposedly gave the Opposition’s support to the Kirams’ claim to Sabah,” tulis Philippine Inquirer (baca sini). 




“Kiram merancang untuk meneruskan tuntutan mereka seawal tahun lepas. Tetapi mereka pergi ke Lahad Datu kerana hasutan daripada kumpulan-kumpulan ini," kata pegawai perisikan Filipina (baca laporan perisikan penuh). Siapa yang hasut? Apakah ada operator operator "dalang" yang menghasutnya? Tian Chua berada dua hari sebelum pencerobohan di Manila. Buat apa di sana?




 Anwar jumpa Estrada di Manila pada 6 Ogos 2011.

Pencerobohan juga berlaku selepas Anwar Ibrahim mengarahkan semua jentera media dan ceramahnya memainkan semula isu kad pengenalan di Sabah secara besar besaran. Isu pengundi di Sabah ini turut dikatakan Anwar Ibrahim ketika berkunjung ke Filifina pada 4 Ogos 2011.  

Fasa pertama tanam keraguan, cetus kebencian, hasut dan kemudian fasa seterusnya adalah menimbulkan keadaan tidak tenteram agar negara stabil. Hingga menyebabkan kehilangan Sabah? 
Mengapa Anwar Ibrahim dilihat begitu yakin sekali "Sabah nak hilang" setiap kali menyanyikan lagu di bawah ini? Jika ikut rentetan peristiwa, lagu ini Anwar mula nyanyi pada Disember 2012 iaitu sebulan selepas orang kuat Anwar dipercayai berjumpa dengan Kiram.(daribloganginperubahan) 



No comments: