Friday 15 March 2013

ANJING YANG BERSEMBUNYI DITANGKAP JUA AKHIRNYA!!!!!


 Peguam dan Penyokong Tian Chua Cetus Kekecohan.
KUALA LUMPUR, 14 MAC: Pertelingkahan kecil berlaku di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur di Jalan Duta di antara polis dan pihak Naib Presiden PKR, Tian Chua semasa beliau hadir untuk mendengar tuduhan di bawah Akta Hasutan 1948.


Pertelingkahan itu tercetus apabila dua anggota polis bertemu dengan Tian Chua dan peguamnya di kantin kompleks mahkamah tersebut sebelum kesnya bermula.


Kedua polis itu menyatakan hasrat untuk menahan Tian Chua di dalam lokap mahkamah, akan tetapi mereka dihalang oleh peguam MP Batu itu, Latheefa Koya.
Menurutnya, Tian Chua tidak perlu ditahan di dalam lokap kerana beliau sendiri telah hadir dan bersedia untuk kes berkenaan.
“Tujuan untuk menahan seseorang sebelum di dakwa adalah memastikan dia hadir ke mahkamah. Dalam kes ini Tian sudah pun hadir ke mahkamah bersedia untuk didakwa.


“Jadi mengapa nak tahan dia di lokap, tidak ada keperluan,” katanya,” tegas Latheefa, sambil berkata pihaknya tidak membenarkan Tian Chua ditahan.

Difahamkan Tian Chua akan didakwa dibawah Seksyen 4, Akta Hasutan ekoran kenyataan yang dikeluarkan berhubung kes di Lahad Datu Sabah di laman sosial twitter.

No comments: