Wednesday 13 March 2013

WANITA HAMIL BEGITU COMEL DAN ANGGUN!!!


Cara-Cara Cepat Hamil!!!


Bagaimanakah Cara-cara Cepat Hamil yang dianjurkan oleh ramai doktor kandungan? Mungkin beberapa tips kehamilan di halaman ini akan membantu anda agar boleh  cepat hamil, kerana memiliki cahaya mata adalah idaman setiap pasangan suami isteri.







Hal-hal yang perlu dilakukan agar boleh hamil lebih cepat:



Disadur dari buku cara cepat hamil yang pernah saya baca, agar cepat hamil seseorang sebaiknya melakukan hal-hal berikut ini:


 

1:Makan Makanan Sehat dan Bergizi Tinggi




 
Protein, Asam Amino, Vitamin B6, Zat besi, Zinc, Asam Folat, Air, dan Vitamin C adalah daftar zat gizi yang kita perlukan untuk  meningkatkan tingkat keberhasilan kehamilan.


Cara Cepat Hamil Melalui Makanan Sihat Kaya Gizi, seperti berikut ini:



Telur dan Susu Dapat Membantu Meningkatkan Kesuburan Anda


  • Daging
  • Ikan
  • Susu
  • Kacang-kacangan
  • Kentang
  • Telur
  • Madu
  • Daun Sirsak


Penggunaan makanan-makanan tersebut dipercaya, dan teruji secara klinikal mampu meningkatkan kesuburan.


Hindari pula makanan tidak sehat, seperti: makanan dan minuman yang mengandung kafein dan alkohol.

 2.Olah Raga Secara Teratur.
 

Tips cara cepat hamil berikutnya adalah olah raga secara teratur. Olah raga yang cukup telah terbukti dapat melancarkan metabolisme tubuh, memperlancarkan peredaran darah, meningkatkan kerja jantung, dan berpengaruh positif pada hormon tubuh.


Olahraga berjalan di pagi hari sangat baik untuk membantu anda  cepat hamil, kerana cahaya matahari mengandung vitamin D yang sangat baik untuk kesuburan. Untuk wanita dan calon ibu, artikel berisi daftar olahraga untuk cepat hamil mungkin layak untuk dicuba.


 

3: Selalu Berfikir Positif



Ketakutan-ketakutan seseorang tentang kehamilan atau ketidaksuburan akan mengganggu seseorang secara hormon yang akan menurunkan kemungkinan anda untuk hamil




Namun, jangan pula terlalu obses untuk segera hamil. Kerana obses berlebihan akan membawa anda pada pemikiran-pemikiran yang negatif tentang diri anda dan kehamilan yang mungkin terjadi. Daripada terobses, lebih baik berkeyakinan yang dalam tentang kehamilan anda.


Selain itu, kekangan emosional pada pasangan yang terlambat hamil juga cukup besar. Pertanyaan seperti, “sudah berisi?”, atau “sudah hamil, belum?”, biasanya sangat mengganggu secara psikik. Gangguan-gangguan seperti itu sering  menimbulkan tekanan-tekanan psikologis yang boleh menghambat kehamilan.


Untuk itu, diperlukan fikiran positif dan kemampuan mengendalikan emosi untuk boleh kembali memberikan semangat kepada anda dan pasangan untuk memiliki keyakinan agar boleh hamil. Artikel mengenai hubungan stress dan peluang kehamilan, mungkin akan dapat lebih meyakinkan anda bahawa tekanan psikologi dapat mempengaruhi peluang anda untuk memperoleh keturunan.


 

4.Perhatikan Masa Subur



Salah satu faktor utama yang menyebabkan gagalnya pembuahan adalah karena melakukan hubungan intim di luar masa subur wanita. Padahal, ada masa-masa tertentu pada setiap bulan yang menjadi masa subur wanita, alias waktu paling tepat untuk terjadinya pembuahan. Untuk itu, baca lebih lanjut artikel mengenai cara menghitung masa subur dapat membantu anda mengetahui masa subur anda, serta meningkatkan peluang, dan pastikan anda melakukan hubungan pada hari-hari subur tersebut!


 

5: Berdoa KepadaNya



Selain menjalankan semua tips-tips yang ada pada artikel cara cepat hamil ini, anda sangat dianjurkan berdoa kepadaNya untuk senantiasa diberi kemudahan. Berdoalah dengan sungguh-sungguh dan penuh keyakinan. Sesungguhnya tiada apapun yang akan terjadi di dunia ini tanpa kehendakNya. Termasuk kehamilan anda.


 

6: Kidmat nasihat doktor



Jangan  ragu untuk mengadu masalah kesihatan anda dan pasangan kepada doktor, termasuk masalah kesuburan. Biasanya doktor akan memberikan khidmat nasihat yang mungkin akan  membantu anda untuk  cepat hamil.


No comments: