Thursday 4 September 2014

Alasan Wanita Berbohong Tentang Orgasmenya!!!


4 Alasan Wanita Berbohong Tentang Orgasmenya


Semua orang menginginkan kebahagiaan, termasuk dalam urusan ranjang. Anda dan pasangan pasti mengharapkan dapat mencapai kepuasan yang tidak terlupakan 'kan? 

Namun, bagaimana jika kenyataan tidak berkata demikian?
Banyak wanita merasa malu dan segan saat harus mengatakan bahawa mereka tidak mendapatkan kepuasan seksual dari pasangannya. 

Salah satu jalan yang ditempuh adalah orgasme palsu. Ouch! Dipetik dari cosmopolitan.com, berikut 4 hal di balik alasan orgasme palsu yang melanda wanita:


Takut Kehilangan.

Wanita cenderung untuk berbohong tentang orgasme yang dirasakannya kerana mereka takut mengecewakan pasangannya. Ada kekhuatiran jika mereka mengatakan hal yang sebenarnya, pasangannya akan meninggalkannya.


Semua harus berjalan sempurna, tapi ...

Saat pasangan anda menatap mata anda dalam-dalam dan beberapa detik lagi ia akan mencapai puncak, sedangkan anda malah terkebil-kebil menatap mata pasangan kerana anda tidak merasakan apa-apa. 

Ah, anda tidak sanggup melihat wajah si dia. Akhirnya anda memutuskan untuk mengarang orgasme anda sendiri kerana tidak ingin merosakkan suasana.


Semoga ini cepat berakhir!!!

Anda baru saja pulang kerja setelah seharian berdebat panjang dengan orang atasan anda. Sepulangnya dari pejabat, suami anda melancarkan godaan-godaannya. Letih, tapi sudah seminggu ini anda tidak bercinta dengan suami. 

Sepanjang anda berhubungan intim, fokus anda hanya pada pengakhiran dari permainan tersebut kerana ingin segera pergi tidur.


Kurangnya komunikasi.

Komunikasi masih memegang peranan penting dalam hubungan suami-istri. Jika anda merasa harus berbohong kepada suami tentang orgasme yang anda alami, boleh jadi masih kurangnya keterbukaan antara anda berdua. 

Hilangkan perasaan malu, segan atau takut membuat pasangan anda tak lagi berghairah. Akan lebih baik jika anda berdua mencari penyelesaian atas masalah ini. Psst, pasangan akan makin sayang dengan anda.

No comments: