Wednesday 18 June 2014

WANITA TERCANTIK DI DUNIA 2014!!!

Lupita Nyong'o Terpilih Sebagai Wanita Tercantik  2014!!!


Lupita Nyong'o mengatakan bahawa ia merasa bahagia untuk semua perempuan.


Artis yang pernah memenangi Oscar asal Kenya, Lupita Nyong'o terpilih sebagai wanita tercantik di dunia tahun 2014 versi majalah People.


Artis berusia 31 tahun itu berkata "tidak pernah bermimpi" ia mendapat pujian kerana prestasi beliau dan melihat wajahnya di cover majalah mingguan AS itu Nyong'o meraih populariti selepas membintangi filem 12 Years of Slave, dan berjaya meraih Piala Oscar sebagai pelakon penyokong wanita terbaik pada Mac 2014. 


Artis berusia 31 tahun itu berkata "tidak pernah bermimpi" ia mendapat pujian kerana prestasi beliau dan melihat wajahnya di sampul majalah mingguan AS itu Nyong'o meraih populariti selepas membintangi filem 12 Years of Slave, dan berjaya meraih Piala Oscar sebagai pelakon penyokong wanita terbaik pada Mac 2014. 


Ia mula dikenal luas saat menjadi model syarikat kosmetik gergasi Perancis, Lancome. Nyong'o mengatakan adalah "hal yang sangat menggembirakan dan pujian yang luar biasa" untuk tampil di sampul majalah People.


"Saya merasa bahagia untuk semua perempuan yang akan melihat saya di majalah itu dan merasa sedikit lebih terlihat, "ujar Nyong'o seperti dikutip People.


Ia menerima Piala Oscar tahun ini untuk kategori pelakon penyokong wanita terbaik atas peranannya sebagai Patsey dalam filem yang disutradara Steve McQueen.

No comments: