Monday, 9 June 2014

PAS YANG TANGGUH HUDUD UMNO YANG DITEMPELAK?



BILA SAHAJA MAT SABU KATA 
HUDUD TANGGUH PAS TAK BERANI 
ULAS APA APAKERANA IANYA 
DIUNGKAPKAN SEWAKTU PRK BUKIT GELUGOR DAN BAGIMEMASTIKAN 
KEMENANGAN DI TELUK INTAN. 


NAMUN,JELAS APA YANG DIPUTUSKAN OLEH PAS TERNYATA GAGAL.


PAS SENDIRI DILIHAT MASIH LAGI 
TIDAK MAMPU MELAKSANAKAN 
HUDUD .MEREKA HANYA TAHU 
BERCERAMAH DAN MEMAKI UMNO 
DAN MENUDUH UMNO YANG 
MENOLAK HUDUD. 


INILAH SIKAP LOGHAT KATA 
ORANG UTARA YANG ADA 
PADA PAS.



PEMIMPIN PAS KATA : 


PAS menuduh UMNO sebagai KAFIR, Kuffar dan lain-lain tuduhan dan melarang umat Islam lain mendekati UMNO kerana UMNO tidak melaksanakan Hudud.



SEKARANG SIAPA YANG KUFFAR......

Tapi apakah PAS sendiri sudah 100% mengikut ajaran Islam? Jika benar, mengapa PAS meninggalkan perintah Allah yang berikut?




Al-Mumtahanah : 1. 


"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil musuh-Ku dan musuhmu menjadi teman-teman setia yang kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita Muhammad), kerana rasa kasih sayang; padahal sesungguhnya mereka telah ingkar kepada kebenaran yang datang kepadamu, mereka mengusir Rasul dan (mengusir) kamu kerana kamu beriman kepada Allah, Tuhanmu. 

Jika kamu benar-benar keluar untuk berjihad di jalan-Ku dan mencari keredhaan-Ku (janganlah kamu berbuat demikian).

Kamu memberitahukan secara rahasia (berita-berita Muhammad) kepada mereka, kerana rasa kasih sayang. Aku lebih mengetahui apa yang kamu sembunyikan dan apa yang kamu nyatakan. 

Dan barangsiapa di antara kamu yang melakukannya, maka 
sesungguhnya dia telah TERSESAT dari jalan yang lurus."

4 comments:

Usin Malaun said...

Engakau yg tersesat di jalan bengkang bengkok tak sedar dah nak mati.apa citer.

Kutukan Dewata said...

ya lah tu usin malaun,kau tak akan mati! hidup seelama-lamanya seperti iblis yang akan hidup sampailah hari kiamat!

kau marah ye bila aku nyatakan yang benar! pas memang dah sesat setaraf al munafikun! usin tidak sesat! semua dia buat betul belaka! teruskan sifat yang sedemikian!usin malauuuuunnn orang yang maksum!!!

Usin Malaun said...

Ada aku ckp aku tak mati ni la org UMNO memutar belik fakta.Tu la mkn coklat babi banyak sangat.UMNO tak sesat sebab tu menyokong babi jadi halal.

Anonymous said...

Pas tangguh hudud dalam keadaan terkehadapan dari amano.

Pas tangguh hudud dalam keadaan di negeri di bawah Pas penuh dengan majlis ilmu, tiada rasuah dan contoh tauladan pemimpin yang jauh lebih baik dari amano.

Hidup dengan tabah menempuhi sekatan ekonomi, sekatan kemajuan, sekatan media, sekatan kuasa berbanding dari amano yang mempunyai segala2nya tapi projek rugi juta2.

Walau pun masih ada jenayah tapi di luar kawalan kerana tiada kuasa penuh pemerintahan.

Cerita jenayah di Kelantan diheboh macam nak rak sedangkan jenayah kat negeri lain lebih kurang sama dan kadang2 lebih teruk.

Pas tangguh atas sebab strategi menangani tipu helah bee end SETELAH beberapa percubaan.

Uamno plak tak nampak langsung percubaannya dan kalau boleh tak mau bersedia demi menjaga anak beranak dan kroninya.