Sunday 29 June 2014

CINA SEMAKIN BERSATU,MELAYU SEMAKIN BERPECAH!!! CINA SEMAKIN BERANI, MELAYU KOTE TERKULAI!!!!

DARIPADA NAJIB GUGURKAN JAMIL KHIR, LEBIH BAIK GUGURKAN MCA DARIPADA BN. ADA TAK MENAMBAH,TIADA TAK MENGURANG.
Menarik untuk meneliti dan menghalusi dua berita di atas yang disiarkan oleh akhbar dan portal tempatan. Kebelakangan ini kita boleh lihat tindakan dua parti komponen Barisan Nasional, iaitu Gerakan dan MCA yang dilihat menjadi api dalam sekam dan telunjuk lurus kelingking berkait. Suara-suara dari kedua-dua parti kebelakangan ini menjadi seperti wadah penyambung suara parti cauvinist Cina DAP.

Ya, dalam diam kaum Cina sudah mula bersatu. Ini bukan penyataan rasis. Ini adalah satu kenyataan. Kaum Cina waima dari parti mana sekalipun baik dalam Kerajaan atau pembangkang mula menunjukkan belang mereka apabila kaum Melayu berpecah belah dan tidak bersatu. 

Gerakan di Pulau Pinang mula mempertikaikan cadangan Kerajaan Kedah untuk membina sebuah lagi lapangan antarabangsa di Kulim yang bakal dikenali sebagai Lapangan Antarabangsa Kulim!

Sebab apa? Bukan sebab tersurat seperti kesesakan ruang udara atau tidak strategik. Sebaliknya, sebab tersirat kaum Cina di dalam Gerakan bimbang wujudnya lapangan terbang antarabangsa baru ini, industri di Pulau Pinang akan goyah. Kerajaan Cina DAP di Pulau Pinang akan menjadi tidak stabil. Itu sebabnya.

Manakala MCA pula secara lancang dan kurang ajar cuba untuk campurtangan di dalam hal ehwal Islam di Malaysia. 

Mereka mempertikaikan hak-hak orang Islam. Mereka mempertikaikan Menteri yang menjaga hal ehwal Islam sehingga membuat sidang akhbar untuk mendesak DS Jamil Khir Baharom untuk meletak jawatan. Sungguh amat kurang ajar. 

Mereka tidak sedar parti mereka hanyalah seperti anjing kurap di dalam PRU13 berbanding parti Cina cauvinist DAP. Selesaikan dahulu masalah dalaman di dalam parti sendiri sebelum cuba untuk campurtangan di dalam parti komponen lain di dalam BN seperti UMNO.

Adalah diharapkan Perdana Menteri DS Najib Tun Razak dan Timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin bertindak tegas memberi ingatan kepada parti melukut di tepi gantang ini supaya cepat sedar diri dan tidak terlalu angkuh tidak bertempat. 

Diam orang-orang Melayu bukan diam pengecut dan jangan terlalu mencabar kesabaran mereka.-Tok Guru




No comments: