Monday 16 June 2014

MUKA ANWAR BERAHIM MERAH PADAM DIBULI PENGACARA @BBC!!!





Wartawan BBC News, Stephen Sackur mempertikaikan 
jawapan yang diberikan Ketua Pembangkang, Datuk 
Seri Anwar Ibrahim dalam sesi temu bual yang 
dikendalikannya di stesen penyiaran tersebut di 
London, United Kingdom (UK), baru-baru ini.

Sebaik sahaja temu bual dimulakan, Anwar cuba meraih 
simpati dengan menjaja kisahnya berdepan dengan kerajaan Malaysia yang didakwa bersifat autoritarian.
Walau bagaimanapun, Sackur mengingatkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu bahawa mahkamah merupakan institusi yang mengadili kes liwatnya.
Sackur seterusnya mempersoalkan ke­nyataan Anwar yang mendakwa mahkamah dan media di Malaysia tidak bebas.
Anda telah me­nyampaikan mesej itu kepada rakyat Malaysia sejak bertahun-tahun lalu tetapi nampaknya mereka tidak menerimanya. Maksud saya, pihak pembangkang telah mela­ku­kan segala-galanya dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) namun anda masih tidak boleh menang," katanya.
Sackur kelihatan hairan apabila Anwar menyatakan pihak pembangkang mengatasi Barisan Nasional (BN) dari segi undi popular sambil mengi­ngatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu BN memenangi lebih banyak kerusi Parlimen.
Beliau turut berpandangan, tiada tanda yang menunjukkan rak­yat Malaysia akan berdemonstrasi di jalanan sekiranya Anwar gagal dalam rayuannya terhadap keputusan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu yang menjatuhi hukuman penjara lima tahun ke atasnya kerana meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.
Dalam nada sinis, Sackur menyifatkan tindakan Anwar mengalihkan topik perbincangan dari isu politik Malaysia kepada insiden kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 sebagai menarik.
Kerajaan Malaysia mendakwa anda mempolitikkan isu tersebut yang secara jelas mengecewakan keluarga para penumpang dan anak kapal yang masih hilang.
Juga sangat sensitif dan anda berterusan mempolemikkannya serta menimbulkan masalah dalam satu isu yang agak serius untuk dipolitikkan," ujarnya.
Beliau sekali lagi terpaksa menegur Anwar apabila Ketua Pembangkang itu menuduh kerajaan tidak mendedahkan maklumat tentang kargo yang dibawa pesawat MH370.
Mereka (kerajaan Malaysia) telah mendedahkan dokumen yang mengandungi maklumat kargo," jelasnya.

-Utusan Melayu (M) Bhd.


3 comments:

Usin Malaun said...

Biasala politik UMNO dan BN hanya politik SEKS

Anonymous said...

sudahlah usin.kau sendiri penagih arak dan syabu.ngat orang tak tahu ke?

kau mintak peruntukan dengan bos kau hj nazlan boleh pegi phuket bantai burit siam!

Anonymous said...

usin ni bodoh piang! tak reti nak kupas isu masuk sesat kat sini! nuar kena balun dengan wartawan asing pun kau tetap kutuk umno!

mungkinlah umno yang suruh wartawan tu malukan nuar!tapi muka tampal kulit babi mana ada malu,macam usin melaun makan rumput kat laman rumah dyana sofya!