Friday 20 June 2014

MELAYU SEMAKIN TERTINDAS DINEGARA SENDIRI!! NAMUN MASIH RAMAI MELAYU YANG TAK TAHU DIRINYA MELAYU!!!

Sekadar hiasan:Keris Taming Sari

Tanya Apa Lagi Cina Mau Nanti Didakwa pula Akta Hasutan. Tapi korang semua tengoklah betapa dah terlampau biadap sikap bangsa Cina di Malaysia ini. 

Sudah berani mempertikaikan hak bumiputra, sudah berani mempertikaikan laungan azan, sudah berani tidak menghormati sultan dan raja yang termaktub dalam perlembagaan negara.

Tanya Apa Lagi Cina Mau Nanti Didakwa Pula Akta Hasutan. Cina DAP, sememangnya tidak sebulu segala apa jua dengan kita kerana idealogi mereka yang membuatkan mereka bersikap begitu. 

Kalau dah dasar Cina memang Cina lah juga. Yang nak kita bincangkan sekarang sikap Cina MCA, Gerakan yang berada dalam komponen Barisan Nasional BN.

Selepas PRU-13, calon-calon dari MCA dan GERAKAN menerima kekalahan yang paling teruk dalam sejarah. Tapi alhamdulillah, BN tetap berjaya juga mentadbir negara Malaysia dan BN juga berjaya merampas satu negeri (Kedah) kembali kepangkuan tadbiran BN.

Semasa untuk membentuk kabinet di Parlimen, siang-siang dan awal-awal lagi calon-calon dari MCA menyatakan dan menarik diri, bahawa mereka tidak mahu menerima apa-apa jawatan pun dalam kerajaan baru yang dibentuk. Ini disebabkan mereka malu dengan pretasi mereka yang cukup teruk dalam PRU-13 itu.

Namun sikap setia kawan yang diamalkan oleh UMNO tetap mempelawa calon dari orang Cina mesti berada dalam kerajaan baru yang dibentuk.

MCA tetap menolak, kononnya mereka kota apa yang mereka katakan sebelum PRU-13, jika pretasi mereka merosot atau teruk mereka rela dicicirkan dari menerima apa-apa jawatan dalam kerajaan.

Nah...dulu punggung-punggung mereka yang bercakap..!! Dan sekarang mereka (MCA) sudah mula menagih jawatan. Inilah dasar lidah biawak orang-orang Cina. Cakap tak serupa bikin.

Timbalan MCA menarik diri dan kemudiannya mahu kembali kedalam kabinet, disifatkan sebagai membebankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Apa makna ini semua..memang patut ditanya 'apa lagi Cina mau? dulu cakap tak mau..!!

Ahli Majlis Tertinggi Umno yang juga Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, bebanan ini ditambahkan lagi dengan perminta terbaru MCA Terengganu yang mahukan jawatan Kabinet lebih banyak untuk parti itu.

Inilah yang dikatakan duri dalam daging...bangsa ini tidak akan berdiam diri selagi 'KUASA" belum mutlak ditangan mereka. Tapi malangnya orang Melayu masih tak sedar diri..!!

Lagi satu kebiadaban yang melampau dari pemimpin Cina MCA, Gan ping Siew, meminta Datuk Seri Jamil Khir disingkirkan dari kabinet.

Kenyataan biadab haram jadah ini telah ditempelak oleh Setiausaha Biro Politik Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Ustaz Mohd Hazizi Abd Rahman yang suruh bubar MCA semua pergi masuk DAP
KUALA LUMPUR –Tindakan MCA menarik diri dan kemudiannya mahu kembali dalam kabinet disifatkan sebagai membebankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

No comments: