Friday 20 June 2014

PESONA GADIS BERJILBAB JELAS TERPANCAR!!!

CANTIK PADA MATA MANUSIA.

CANTIK PADA PANDANGAN ALLAH!!!

Memakai tudung Justru akan membuat diri sendiri jadi Aman, dan juga dengan memakai tudung, Pesona Gadis berjilbab  akanTerpancar. Tidak hanya dengan mengikuti trend, dengan memakai tudung pesona pada diri boleh terpancar .  


Ini dia Manfaatnya



1. Menjauhkan diri dari siksa kubur dan neraka.


So pasti ..! Jika kita mampu untuk menjalankan perintah Allah dan mejauhi semua larangan Nya, insya Allah kita akan dielakkan semua itu.Bukankah Allah telah berjanji dalam firmannya:

"Sesungguhnya Allah tidak akan menganiaya seorangpun walaupun sebesar Zarah, dan jika ada kebajikan sebesar Zarah, nescaya Allah akan melipatgandakan dan memberikan tempat disisiNya pahala yang besar" (QS.An Nisa; 40)


2. Menjauhkan dari perbuatan orang jahat terhadap diri .

Pernah dengar berita permerkosaan diTV? Bagaimana keadaan diri mereka sebelumnya, Apa mereka (wanita) telah menutup auratnya?

Sesungguhnya yang menyebabkan berlaku perkara itu bukan hanya kerana ada niat dari pelakunya, namun kerana adanya kesempatan yang secara tak langsung diberikan oleh korban.

Berpakaian serba mini yang digunakan sang korban ternyata memancing pelaku yang dipancing nafsu dan syaitan untuk melakukan perbuatab keji tersebut.Lalu siapa yang sebenar salah dalam hal ini???

(Jawab sendiri aje ye).

Nah, Allah telah berfirman dalam Surat AL Ahzab;59 bahwasanya Allah akan melindungi wanita bertudung dari perbuatan orang jahat.Bagaimana?? Allah sayangkan kamu.


3. Menjauhkan dari fitnah.

Cuba bandingi, jika si A pergi ke pasar dengan pakaian dan makeup yang memberangsangkan dengan si B yang pergi dengan fesyen bertudung.

Partanyaannya: - Siapa yang akan digoda oleh tukang goda?

-Siapa yang akan dicemooh ibu-ibu tukang umpat?

Kalau sudah dapat jawapannya segera muhasabah diri.


4. Melahirkan rasa kepercayaan diri yang kuat.

Tak percaya ..? Cuba tanya sama teman saidari yang dulunya rambutnya keriting, dan sekarang rambutnya jadi lurus kerana direbonding disalun.Cuba tanyakan alasannya.Pasti salah satu jawapannya kerana ingin tampil lebih berkeyakinan.

Nah dengan saudari bertudung tentunya tidak perlu menghabiskan wang buat rebonding rambut. Saudari akan kelihatan lebih cantik dan lebih Percayakan diri dengan balutan tudung.


5. Berjilbab itu cantik pada pandangan Allah.

Pada mata manusia dianggap kuno tidak bergaya, lebih-lebih lagi bagi yang gemar mencuci pandangan dianggap tidak kelihatan cantik. 

Dengan berjilbab, saya jadi tetap cantik, kan? " Begitulah kiranya komen yang tepat. 

Tetapi kekadang bertudung hanya kerana trend tanpa tahu sebab yang sebenarnya hingga mengulas "Ah .. saya tak enak kalau tak pakai tudung, soalnya di sekolah / atau di tempat kerjaku semua pakai tudung, jadi .. ikut ajalah ..." 

Kalau sudah mengulas seperti itu sudah salah niat dan berjilbabpun jadi sia-sia. Niat beramal soleh seharusnya dikembalikan ke jalan yang benar. 


Ingatlah, sabda Nabi, yang artinya:

"Sesungguhnya amalan itu bergantung pada niatnya. Setiap orang akan mendapatkan apa yang ia niatkan. Barangsiapa yang berhijrah kerana Allah dan Rasul-Nya, maka ia akan sampai kepada Allah dan Rasul-Nya. Dan barangsiapa yang hijarahnya kerana dunia yang ingin diperolehinya, atau wanita yang akan dinikahinya, ia pun akan mendapatkannya. " (HR. Bukhari dan Muslim)

Maka bagi para wanita janganlah merasa rendah diri dengan memakai tudung, dan seharusnya menjadi suatu kebanggaan kerana hanya orang-orang tertentu saja yang boleh berpakaian sempurna secara islami. 

Bandingkan dengan yang hobi pamer tubuh mereka sudah tertutup hatinya dan tidak boleh melihat islam secara utuh. Malaysia adalah negara dengan penduduk muslimnya majoriti, tapi perempuan yang memakai tudung masih belum ramai, apabila dibandingkan perempuan yang berpakaian biasa. 

Aku salute dan bangga dengan wanita yang sudah memakai tudung dengan baik.Disaat sebahagian besar perempuan banyak yang mengatakan belum siap atau menunggu hidayah untuk memakai tudung, masih ada wanita-wanita yang dengan penuh keikhlasan memakai tudung, hebat ye!!!. 

Perempuan berjilbab itu pasti menjadi lebih anggun, lebih bersih, lebih terhormat dan lebih cantik. Semua wanita itu cantik, selanjutnya bergantung bagaimana perempuan itu menghargai kecantikanya. 

Kalau perempuan sudah menghargai kecantikanya, maka laki-laki juga akan menghargai perempuan dengan baik. Bukan dengan cara memperlihatkan kemolekan tubuhnya di mata umum itu sebagai bentuk kebanggaan, tapi itu adalah suatu bentuk kehinaan.


6. Dan masih banyak manfaat lain dengan memakai tudung.

No comments: