Monday 11 April 2016

PEMBANGKANG HASILKAN YANG CERDIK JADI BANGANG!!!


Saya baru balik daripada kuliah Dr Zakir Naik di Stadium Tertutup Gong Badak. Ada pulak pelajar perubatan tanya soalan bangang. Soalan dia, "Kenapa kerajaan tidak menghargai pelajar perubatan seperti dia yang mungkin akan menemui penawar penyakit kanser? 

Kerajaan mengenakan caj pengajian yang tinggi hingga memaksa pelajar sepertinya berhutang dan menanggung riba." Soalan si gadis itu diberi tepukan gemuruh dan sorakan oleh penonton (mungkin daripada student juga).

Dr Zakir pun tanya balik, "Berapa yuran pengajian doktor di Malaysia?". Student tu pun jawab, "RM3600 setahun". Terkejut Dr Zakir. Kata Dr Zakir, kos pengajian perubatan di kebanyakan negara mencecah USD100k. 


Kira baik la tu kerajaan kasi subsidi banyak untuk belajar perubatan. Lagipun Malaysia ada pinjaman tanpa faedah. Yang pergi amik pinjaman ada riba tu pasal apa? 

Itu salah awak sendiri. Di Malaysia ada Pusat Zakat dan Baitulmal. Kalau tak mampu sangat boleh mintak kat sana. Malah, Dr Zakir sanggup membiayai pengajian student tu dan kawan-kawannya sekali. "But please dont blame your government," katanya.

Padan muka budak tu. Nak cari kesalahan kerajaan sangat, last-last diri sendiri yang malu. Tu la, pergi la dengar ceramah politik lagi. Elok-elok otak tu cerdik, terus jadi bangang.Nak hasilkan seorang doktor kerajaan terpaksa korban wang lebih kurang sejuta ringgit.Tapi sayang sekali dapat pulak segelintir doktor bangang dan tak tahu bersyukur.


Foto Meor Yeop Meor Muhammad.


Hahaha..Berapa orang kawan anda yang tak mampu bayar yuran macam anda...Gagap terus ko!

Pas tu Dr.zakir tanya anda belajar U gomen ke swasta..dah termalu sendiri nak jawab..jawab pun gagap..hahahaha.

Mana tak nya,belajar kat U gomen tapi kutuk gomen..


Dia tak yah lah cari penawar kanser.Lebih baik dia cari penawar mengubat penyakit bila hati dah hitam.

No comments: