Thursday 7 April 2016

RAFIZI YANG RAKUS DAN MENGGELATAT!!!


Semua Laporan Ketua Audit Negara (Auditor General's Reports) adalah SULIT dan dalam peringkat EMBARGO sehinggalah dibentang di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri berkenaan.

Sebelum tarikh pembentangan itu, Ketua Audit Negara (atau wakilnya) pergi mengadap DYMM SPB Yang Di-Pertuan Agong atau Raja / Sultan / YDP Negeri bersama-sama KSN atau SUK Negeri (tertakluk Laporan Audit Persekutuan atau Negeri) mempersembahkan Laporan Audit berkenaan.



DYMM SPB Agong / Sultan / Raja / YDP Negeri kemudiannya mengarahkan Laporan Audit dibentangkan di persidangan Parlimen / DUN.



Laporan Audit pada peringkat persediaan awal dan akhir oleh pegawai2 Jabatan Audit Negara, pada peringkat percetakan oleh Percetakan Nasional, pada peringkat Agong / Sultan / Raja / YDP Negeri, pada peringkat di tangan pegawai2 KSN / SUK yang diamanahkan menjaganya sebelum hari pembentangannya adalah SULIT dan EMBARGO, maksudnya SEMASA dan SELEPAS dibentangkan di persidangan Parlimen / DUN ianya tidak menjadi sulit lagi.



Pejabat Ketua Audit Negara juga TIDAK AKAN memuat naik dalam portal www.audit.gov.mymana2 Laporan Audit yang belum dibentangkan dalam Parlimen / DUN.



Jadi, jika kita memiliki mana2 bahagian Laporan Audit yg belum dibentangkan lagi di Parlimen / DUN adalah melakukan satu kesalahan jenayah di bawah Akta Rahsia Rasmi, 1972.



Isunya ialah mengapa Rafizi tidak sabar menunggu Laporan Audit itu dibentangkan di sidang Parlimen pada hari Khamis ini terlebih dahulu dan sebagai MP dia akan mempunyai akses kepada Laporan Audit itu dan boleh bersoal jawab atas perkara yg terkilan kepadanya?



Apa Motif Sotong Rafizi Ramli Berlakon Seolah-Olah Digari?


Nampak macam digari.


Sebenarnya dia tidak digari pun!!!

Si Sotong Rafizi Ramli memanglah seorang pelakon yang hebat. Lihatlah bagaimana Rafizi Ramli menipu penyokong-penyokong beliau dan berpura-pura berlakon untuk meraih simpati Rakyat. 


Sotong Rafizi Ramli mengilas tangan ke belakang seolah-olah beliau digari ketika dibawa ke mahkamah pagi tadi.

Apa yang berlaku sebenarnya adalah tangannya hanya diletak di belakang. Walaupun dalam keadaan beliau merupakan seorang tahanan reman, beliau masih mempunyai hati yang busuk untuk memburukkan imej Polis Di Raja Malaysia (PDRM). 


Orang macam ni juga sanggup jaja gambar anak untuk dapat simpati. Bapak tak guna.

No comments: