Tuesday 5 April 2016

JANDA MUDA BERHIAS ADA BENDA!!!




Sejak akhir-akhir ini kecoh di media sosial tentang 
wang hantaran berikutan viral hantaran 15K.

Seorang jurufoto gambar pernikahan yang mengguna
kan nama facebook Boii Amani Hashim menceritakan 
satu kisah "jadi suami hanya setengah jam"yang 
dikatakan terjadi di depan matanya sendiri.

Mas kahwin RM 22,222.22

Lama juga aku jadi photographer wedding.Macam-
macam aku dah tempuh.Ni aku nak share sikit cerita 
yang pernah terjadi depan aku dulu.

Hantaran kahwin mak ayah perempuan ni letak 
RM 22,222.22.Memang mahal giler.Tapi si lelaki ni setuju.
Aku tengok pun lelaki ni bukan calang-calang orang 
juga.

Maka sampailah hari akad nikah.Happy aje kedua-dua 
belah pihak.Pengantin muka berseri-seri,dah tak sabar 
nak mengawan! Ya la,musim hujan masa tu.Tok kadi 
sampai maka berlangsunglah upacara akad nikah.

Dengan selambanya dan senafas aje si lelaki lafazkan akad!

Hantaran pun bertukar tangan begitu juga dengan 
mas kahwin.Masa lelaki tu nak baca lafaz takliq,
tiba-tiba sedara dari pihak perempuan bising-bising
"duit hantaran tak cukup seribu ni".

Terus bangun pengantin perempuan dari tempat duduk.
Tinggikan suara kat pengantin lelaki bertanyakan pasal 
apa tak cukup seribu....siap pihak perempuan perli-perli"
dah tahu tak cukup duit tapi gatal sangat nak kahwin tu 
kenapa?"

"Baru jadi isteri tak sampai setengah jam dah jadi 
macam ini".

Yang pengantin lelaki walaupun matanya berkaca,
dia senyum aje.Dia ambil microphone lepas tu dia 
cakap.

"Baru jadi isteri tak sampai setengah jam dah 
macam ini.Saya saja tak cukupkan seribu sebab nak 
tengok kamu macam mana.Ni ada saya bawak wang 
tak cukup tu"sambil buka beg yang berkepok-kepok 
duit 50 dengan 100.

"Tak apalah.....alang-alang semua ada kat sini,boleh 
jadi saksi saya.Saya ceraikan awak dengan talak tiga.
Assalamualaikum!

Drop microphone.Salam-salam terus berlalu!!!

Peristiwa ini tak sepatutnya terjadi kalau pihak 
perempuan berhemah dan bijaksana.Kekurangan 
jumlah wang hantaran tersebut boleh disentuh 
dengan cara berbisik.Meninggikan suara dengan 
nada menyindir di khalayak ramai boleh menjatuh
kan maruah pihak lelaki.

TU LA...DAH ADA ORANG NAK TU KIRA NASIB 
LA TU.PEREMPUAN BERSEPAH SEKARANG NI.
TEPI-TEPI BUS STOP PUN BOLEH KUTIP-KUTIP.

KAU ORANG INGAT LELAKI-LELAKI DALAM 
DRAMA JAM 7 TU WUJUD KE???

No comments: