Monday 11 May 2015

MUFTI POLITIK HARAKIRI!!!



Nampak sangat batu apinya mufti wahabi ni! Awak tu mufti,tak boleh ke awak sendiri yang berikan hukum-hukum berkaitan isu semasa! Ini nampak sangat hasut orang supaya berpersepsi buruk terhadap ilmuan agama yang lain! 


Islam larang berprasangka buruk terhadap orang islam yang lain! Mustahil mufti macam dia ni tak tahu atau tak jumpa hadis yang beri panduan macam mana mahu menegur pemerintah! 

Mengikut hukum islam menegur pemerintah mesti menarik pemerintah ke tepi dan tegur secara berhemah! Kalau dia terima teguran itu alhamdulillah! Kalau dia tak terima teguran, tanggungjawab yang menegur tu selesai! 

Macam mana dia jadi mufti ni tak tahulah! Islam tak ajar mengaibkan orang lain lebih-lebih lagi orang yang alim dan berilmu! Mufti wahabi ini mungkin tak jumpa ayat yang Allah mengingatkan Nabi Musa agar menegur firaun dengan bahasa yang paling lembut! Orang yang menyebar gambar ni pun dapat saham akhirat juga!

Mufti ni menyentuh amal makruf nahi mungkar mesti dilaksanakan!Golongan agama mesti bertanggungjawab!Dia sendiri golongan agama.Mengapa dia sendiri tak laksanakan?Malah dia lebih suka buat provokasi yang boleh mengundang perselisihan dan permusuhan antara golongan agama!!!

4 comments:

Anonymous said...

Despicable article

Anonymous said...

Tu dia penganut dewata nak lawan mufti Islam!

maae said...

Aku memang tidak pernah bersetuju dengan dia ini (aku pun pelik masih di lantik Mufti Perlis lagi)

Mufti ini tugas nya bertanggung jawab dan beramanah menegakkan syiar Islam. Mufti yang ini jelas nya berpolitik dan menjahanamkan Melayu Majoriti supaya berpecah belah.

Anonymous said...

Nasib la org Perlis, Dpt mufti pun yg suka facebook....

Mcm mana ni.....

Baik jng cemar imej mufti. Masuk lah parti politik....


Itu lebih baik ....