Sunday 23 February 2014

ULAMAK PEWARIS NABI ATAU ULAMAK SU'??? NAUZUBILLAH MINZALIK!!!



Kenapa perlu untuk berpecah-belah?

http://2.bp.blogspot.com/-zLvSexWwpUQ/Tb6ufbsiC5I/AAAAAAAAAg0/GzjvwEGB2LY/s1600/alqur%2527an.jpg



“Sesungguhnya, yang menaruh bimbang dan takut (melanggar perintah) Allah dari kalangan hamba-hambaNya hanyalah orang-orang yang berilmu (Ulama). Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Pengampun.”[Faathir 35: 28]



TAFSIR AYAT 175 HINGGA 177 SURAH AL A’RAAF

175. Dan bacakanlah kepada mereka (Wahai Muhammad), khabar berita seorang Yang Kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) kami. kemudian ia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu ia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dari orang-orang Yang sesat.


176. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya Dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. tetapi ia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika Engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah, dan jika Engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang Yang mendustakan ayat-ayat kami. maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir.

177. Amatlah buruknya bandingan orang-orang Yang mendustakan ayat-ayat kami, dan mereka pula berlaku zalim kepada diri merela sendiri.



Kenapa perlu untuk berpecah-belah?


JELAS KEPADA KITA SEKARANG SIAPA YANG BERHATI KERING!



DIA KATA HAK MILIK SEMUA.TAPI HAKIKATNYA HAK MILIK PERIBADINYA! SEORANG ULAMAK YANG BERTARAF ULAMAK PEWARIS NABI TIDAK AKAN TERDETIK DIHATINYA WALAU SEKULUMIT PUN UNTUK MENOLAK PERPADUAN UMMAH!




ULAMAK PEWARIS NABI BERTANGGUNGJAWAB MEMBIMBING UMARAK KE JALAN LURUS DEMI KEPENTINGAN UMAT NABI MUHAMMAD SAW!!!



BERSIKAP ANGKUH ADALAH HASIL HASUTAN SYAITAN LAKNATULLAH.NABI YUNUS DITELAN IKAN NUN HANYA KERANA MENINGGALKAN UMATNYA.AKHIRNYA SEDAR DAN KEMBALI KEPADA UMATNYA.



TAPI ULAMAK AKHIR ZAMAN BERKERAS MEMISAHKAN SESAMA UMMAH!!!



NATIJAHNYA KAFIR LAKNAT MENERIMA SUNTIKAN SEMANGAT UNTUK BERTERUSAN MEMBANTAI UMAT ISLAM MALAYSIA YANG TERUK PERPECAHANNYA.



INGATLAH,NABI MEMERANGI KAUM YAHUDI HANYA KERANA WANITA ISLAM DILONDEHKAN AURATNYA DALAM ERTIKATA DICABULKAN KEHORMATANNYA.



ULAMAK SEKARANG TERUS  BERSEKONGKOL DAN MENDAKAP ERAT MUBALIGH BETINA KRISTIAN YANG SEWENANG-WENANGNYA MENGHINA AGAMA ALLAH!!!



SUDAH HAMPIR KE PENGHUJUNG NYAWA MASIH LAGI BERHATI KERING!!!

2 comments:

Anonymous said...

Salam.di akhir zaman ni dah banyak ulamak periuk nasi.mereka lebih mementing kan keuntungan peribadi sahaja.Mereka termasuk golongan org yg menjual ayat alquraan dengan harga yg sedikit

Anonymous said...

Ilmuan ilmuan agama yg jahat inilah yg menjadi antara puncanya bermunculan firqah firqah anti hadis dan wahabi. Aku juga tak bersetuju dgn sesetgh golongan yg mengaku tarekat-tasauf yg mencari kemuliaan dgn kononnya zikir dan wirid wirid yg diada adakan dan yg ditokok tambah, konon jalan pintas utk mendekatkan diri kpd Allah swt, sedang jalan yg dirintis Nabi saw adalah jalan yg lurus, mana ada jln yg lbh pintas lg.