Sunday 9 February 2014

NASI KANGKANG ENAK RASANYA!!!


Nasi Kangkang : Menu 18 tahun ke atas!!!


Nasi merupakan makanan ruji di banyak negara asia contohnye Malaysia, Indonesia dan JepUn. Salah satu makanan favorite Barrack Obama(betul ke ejaan?) semasa dIa menetap kat Indonesia ni adalah nasi goreng. 

Aku tau kau orang tak peduli pun. Ada pendapat orang kata nak kurus jangan 
makan nasi banyak-banyak. Betul ke?

NASI BELANGA TEMBELING

Ok, nasi kangkang bukanlah nasi yang dimakan dengan posisi mengangkang. 
Bukan juga nasi yang dimasak sambil terkangkang2. 

Ada kisah mamak yang berjalan jatuh akibat terdapat halangan didepannya lalu terkangkang di hadapan semangkuk nasi, nasi itu juga tidak disebut sebagai nasi kangkang. 

Nasi Kangkang ni adalah nasi yang dimasak dengan kasih sayang dan telah disihir menggunakan ilmu hitam diletakkan dibawah kangkang setelah dimasak(time masih ber-wap lagi) dan mengandungi mani dan haid perempuan tersebut(definisi ak sendiri :P).. Eeuuwwww..




Nasi kangkang ni biasanya diberi makan oleh isteri-isteri yang nak jadi Queen Control giler-giler kepada sang suami(yang bernasib malang ketika itu) supaya si suami patuh terhadap perintah dan larangan.. Memang keji la sape yang buatkan dan beri suami dia makan. Aku takda pengalaman la, tapi pernah dengar-dengar la jugak.. 

Akan ada balasan yang bakal diterima oleh isteri yang buat kerja keji ni.
Queen Control = No good

Nasihat kepada pembaca sekalian, tak payah la nak amalkan sihir-sihir ni.. Syirik, dapat dosa je.. hidup tak tambah bahgia sentosa pun. 

Baik la nasi tu digunakan untuk masak nasi goreng maupun makan dengan masak lemak cili padi, tak pun masak asam, tak pun makan dengan  ikan parang goreng. 

Aduh, teringin nak balik makan kat ghumah!! *Stress tiba-tiba*.. Heh..
Makan pecel bebek/itik lagi sedap!!

P/S : kalau order nasi kangkang kat kedai mamak maupun kedai-kedai makan komersial lainnya memang tak dapat la, silap-silap kau orang yang jatuh terkangkang kena lepuk!!

Kalau dah teringin sangat suruh aje bini kau orang buat.. Kakakakakakah!!!!

No comments: