Friday 14 February 2014

MELAYU PR MEMPERJUANGKAN "KETUANAN CINA!!!



MELAYU DAH MULA SEMBAH CINA

Hahaha...ini gambar asli dan bukannya 
doctored atau photoshop. Padan muka 
dengan Melayu, seronok sangat bagi 
muka dekat Cina, inilah kesudahannya. 
Bersekongkol 
lagilah dengan puak-puak kopet ni...
seronok sangat puak-puak Melayu PAS 
dan PKR ni menyembah Cina sekarang.


POLITIK KEDAI KOPI TERESA KOK..!!

Mana orang2 Melayu didalam PR,terutamanya PKR,yg kononnya anti perkauman apabila Teresa Kok memperlekeh dan mempersendakan orang Melayu dalam klip video ucapan Tahun Barunya?

Adakah orang Melayu PR memang suka dipijak atau memang merelakan diri mereka diperbodoh-bodohkan oleh Teresa Kok (DAP)?


Jika video seperti ini diterbitkan oleh Perkasa,sudah pasti berbondong-bondong penyokong PR tak kira Melayu atau bukan turun berdemonstrasi.
Tidak kurang juga yang melaungkan dan melabelkan Perkasa dan juga UMNO sebagai rasis.

Apa juga alasan Teresa Kok berbuat demikian sememangnya merendahkan martabat Ahli Parlimen itu di mata umum.Sepatutnya Teresa Kok menunjukkan teladan yg baik kepada umum,lebih2 lagi sewaktu musim perayaan yang sepatutnya dapat memupuk semangat perpaduan dikalangan rakyat Malaysia yang berbilang kaum.Ini disebaliknya...!!!

Peluang yang ada bagi meredakan ketegangan yang sedia ada disalah gunakan oleh Teresa Kok untuk terus melakukan provokasi yang berbau perkauman.

Apalagi bila sesetengah isu yg dibangkitkan dalam video tersebut adalah isu sensitif yg bukan sahaja menyentuh kaum Melayu malah rakyat Malaysia keseluruhannya.

Walaupun Teresa Kok menafikan bahawa video tersebut ditujukan untuk orang Melayu namun umum boleh membaca sarikata yg disertakan bersama video tersebut.

Keengganan Teresa Kok memohon maaf secara umum,juga memperlihatkan personaliti Teresa Kok yang tidak ambil pusing tentang sensiviti masyarakat Malaysia.

Kenyataan siapa makan cili,dia terasa pedasnya,hanya memburukkan lagi situasi kerana dengan yang demikian Teresa Kok tanpa sedar mengakui bahawa video tersebut dibuat dengan tujuan memperlekehkan pemimpin Melayu serta orang Melayu keseluruhannya.

Apa yang Teresa Kok lakukan sebenarnya hanya mencemarkan kredibiliti pemimpin bukan Melayu lain dalam PR.Malah kenyataan Lim Guan Eng bahawa DAP akan berdiri bersama Teresa Kok menentang apa yg disifatkan Lim Guan Eng sebagai serangan UMNO juga bukti bahawa mereka mengamalkan dua standard yang berbeza dalam soal isu perkauman.

Asal DAP semuanya betul dan jika orang lain maka ianya salah dan rasis.
Adakah 'Ketuanan Cina' telah mengambil alih PR sehingga semua pemimpin Melayu didalamnya hanya mampu membisu apabila perkara seperti ini berlaku?

Mungkin juga inilah yg mereka mahukan - PKR dan Pas berada di bawah telunjuk DAP dan hanya berbunyi apabila diarah berbuat demikian.
Mungkin sudah tiba masanya Teresa Kok belajar tatacara yg betul dalam pembawaan diri sebagai seorang Wakil Rakyat kerana keangkuhannya hanya akan memakan dirinya.

Bukan semua orang dapat menerima kebiadaban seperti ini,hanya yang rela dan bodoh sombong sahaja yang akan terus tertipu..!!

2 comments:

Anonymous said...

Kepada macai macai yang masih sokong cina kristian ni,

elok baca ni....
http://www.ismaweb.net/v4/2014/02/lim-kekufuran-adalah-ekstrim-sebenar/

Anonymous said...

gaya nyonyah bukit tahap cencurut nak nyonyot pelir tonyok..
perghh!!! real beb..
cibai rangking.