Monday 10 February 2014

ANWAR DITAHAN JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR...????



JAIS pernah beri amaran pada Anwar Berahim masa dia sampaikan tazkirah di Surau At-Taqwa, Taman Kota Cheras Fasa 2 sebelum ni.. JAIS kata, mereka akan tangkap tak kira siapa, walau Anwar sekalipun kalau sampaikan tazkirah di masjid atau surau tanpa tauliah...

Dr Asri, bekas Mufti Perlis pun pernah ditahan JAIS sebab beri tazkirah tanpa tauliah di Selangor. Dr Asri tu bekas Mufti bebbb..! 

Anwar bekas Mufti ke? Bekas Mufti pun kena tahan, apatah lagi Anwar Berahim bekas banduan yang terbukti bersalah! Bintang filem "tak senonoh" pulak tuuuu..!

Bob Lokman pun pernah kena tahan JAIS atas kesalahan yang sama. Jadi, apa keistimewaan Anwar untuk dilepaskan JAIS? 

Anwar ingat JAIS tak berani tangkap dia? Heh! Silap besar laaa...

JABATAN Agama Islam Selangor (Jais) sebelum ini sudah memberi amaran kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya jangan menyampaikan tazkirah di masjid dan surau di dalam Selangor tanpa tauliah atau beliau akan ditahan.

MAIS dan JAIS menyekat Anwar yang juga Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) daripada menemui penduduk Kajang dengan menggunakan masjid yang sememangnya terletak di bawah pentadbiran MAIS kerana Anwar tidak memiliki tauliah.

Anwar kini sedang dalam rangka program turun padang dan menemui penduduk Kajang kerana beliau sudah diumumkan akan bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang yang akan berlangsung pada 23 Mac depan.

MAIS telah memberi amaran akan menangkap Bekas Timbalan Perdana Menteri itu jika dia didapati memberikan tazkirah di masjid atau surau di Selangor pada hari pertama kempen.


1 comment:

Anonymous said...

Ajaran diaorg, org kapir pun boleh bagi tazkirah, sebelah mimbar, tgh tgh dewan solat pun boleh, kpd jamaah masjid, yg penting sokong diaorg utk jatuhkan UMNO.
JAIS pulak nak bertindak kena dpt perkenan DAP.