Sunday 15 December 2013

UMNO SEMAKIN LESU DAN TAK BERMAYA!!!



Zaman UMNO letak songkok pun boleh menang sekarang ni dah jadi bahan pameran di Muzium Negara. UMNO letak calon sebaik mana pun, macam Raja Nong Chik di Lembah Pantai, puak Fuckatan tetap tolak sebab diorang nak tolak UMNO dan BN. 

Bukan sebab calon tak buat kerja atau calon jenis melalak kat luar negara dan berkepit dengan betina orang putih macam B.A.B.I buat kat Washington DC dengan topi Freemasonnya yang dipakai megah.



Tak payahlah gila nak publisiti dimedia cetak,elektronik dan media sosial. Hakikatnya semua orang tahu, UMNO kecoh dari hujung kuku sampai ke usus-ususnya. UMNO jadi semakin lemah kerana UMNO  terlalu kucar-kacir dan hanya bekerja dalam kelompok sendiri. UMNO kurang bekerja mendapatkan sokongan yang bukan UMNO.

Ditambah pula dengan faktor calon yang ditampilkan menjadi wakil rakyat sudah mula tunjuk wajahnya yang sebenar yang jauh berbeza dengan wajahnya ketika melobi mahu jadi calon menggunakan pelbagai agensi.


Wajah sebenar yang mementingkan kroni dan saudara mara anak beranak.Ajk bahagian yang dilantik pula jelas sekali  dari kalangan kroni dan sedara mara yang ternyata tak berpengaruh langsung!

Dah lah kalah dalam pemilihan bahagian,malah peti undi masing-masing dalam PRU 13 dulu pun kalah teruk termasuklah peti undi ketua bahagian sendiri!Di mana kualitinya pemimpin sedemikian yang hanya gah dalam umno tapi kemetot pada pandangan rakyat pengundi!!!

Ketua bahagian pulak bukan nak merapatkan hubungan antara anak buah tapi mewujudkan jurang yang semakin dalam apabila sengaja menganjing melantik calon-calon yang kalah yang ternyata musuh ketat calon yang menang!Hasilnya ramailah yang tak hadir mesyuarat ajk bahagian!!!!

Cukup dulu di sini.Ada banyak lagi yang akan aku ceritakan termasuklah perlakuan buruk mereka yang tidak melambangkan wajah sebenar seorang pemimpin!!!

p/s.Dah berapa bulan dah ni, apa program yang UMNO  dah buat untuk tawan hati pengundi-pengundi muda di Parlimen dan di DUN-DUN nya?

Dah berapa banyak program berjaya dibuat untuk menarik golongan pengundi-pengundi muda?

Takkan sudahnya asyik syok sendiri jer? Macam mana dengan pendaftaran pengundi-pengundi muda? Macam mana dengan daftar pengundi-pengundi sedia ada dan kenalpasti atau dapatkan sokongan mereka untuk UMNO?

Takkan setakat menjenguk majlis-majlis kenduri kahwin aje kemudian masuk dalam FB.Bukan itu rakyat mahu.Rakyat nak tengok apa yang boleh di bawa ke bahagian parlimen!!! 

Takkan masih tak habis-habis seronok menang sebab dapat jawatan dalam Pemilihan UMNO?


TAK KAN KERJA GARU TELUR AJE SEPANJANG MASA!!!

No comments: