Thursday 19 December 2013

HALANG CINA RASIS!!! HALANG MELAYU TAK RASIS!!! BESAR SANGAT KE CINA NI!!!!


Teresa Kok mengadu di Parlimen utk tangkap page BBCD

1.Pada 30.10.2013, semalam Teresa Kok Cina bukit membahaskan tentang ketidakpuasan hati terhadap page Boikot Barangan Cina DAP (BBCD), dimana tidak ada tindakan diambil berikut tentang posting yang dibuat dalam bentuk penyerangan kepada Cina DAP. 

Teresa Kok yang sudah membuat laporan polis serta membuat laporan dijabatan kementerian Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mahu pemilik bagi page Boikot Barangan Cina DAP (BBCD) ditangkap serta didakwa di mahkamah diatas penyerangan terhadap 'Cina DAP'

2.Laporan kes Alvin dan Vivian yang hanya memerlukan seminggu untuk kesan dan tangkap telah dibuat, tetapi laporan terhadap page Boikot Barangan Cina DAP (BBCD) sudah berbulan bulan, tetapi masih juga tiada tindakan. (muahahaha)

3.Datuk Bung Mokhtar mencelah kerana melihat ini sebagai isu kecil atau isu peribadi iaitu penyerangan Cina DAP ini tidak perlulah dibawa kedalam parlimen.

4.Datuk Abdul Rahman dari Parlimen BN Lipis, Pahang menyanggah hujjah serta dakwaan Teresa Kok Cina Bukit kononnya jabatan kementerian SKMM adalah 'double standard' kerana tidak menangkap pemilik Boikot Barangan Cina DAP (BBCD). Ramai ahli politik lain juga yang turut diserang dan telah membuat laporan tetapi ada diantaranya juga tiada tindakan seperti Teresa Kok kerana dilihat tidak ada perkara yang berbangkit perlu disiasat.

5.Bukankah orang cina selalu berkata:
"kenapa tidak boleh cakap benda ini pula? bukankah kami sudah bayar cukai, sepatutnya ini hak kami dan hak rakyat untuk cakap apa kami mahu. Mana boleh tangkap orang cina kerana ini hak kebebasan bersuara. 


Jika tidak boleh luah dan cakap apa yang orang cina mahu, inilah punca rasis. Jangan menidakkan hak orang cina bersuara, tiada fungsilah begitu cukai yang sudah dibayar" -hujjah kebanyakkan orang cina.

ps.Cina boleh cakap apa saja! melayu cakap msti rasis punya!!! celaka cinabeng.kerana pas jadi pejilat cina inilah akibatnya.

No comments: