Tuesday 17 December 2013

PELACUR JALANAN PERTIKAI TINDAKAN JABATAN AGAMA!!!

Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar meminta Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memberi tumpuan kepada usaha membendung jenayah berat khususnya penularan gengsterisme terlebih dahulu sebelum mencampuri bidang kuasa kementerian dan jabatan kerajaan lain dalam memerangi ajaran Syiah di Malaysia.


Namun, Nurul Izzah terlupa bahawa Op Cantas yang diumumkan Polis DI Raja Malaysia sebelum ini masih lagi berjalan seperti yang dirancang dan kini bukti operasi itu telah menemui beberapa kejayaan sehingga ramai di kalangan ketua-ketua kongsi gelap sukar untuk lagi menyembunyikan diri.


Melihat kepada keadaan semasa sekarang di dalam pelbagai media dan cakap-cakap orang kampung yang banyak berkisar kepada usaha kerajaan membanteras ajaran Syiah yang kini menular di Malaysia dan juga keterlibatan orang nombor dua dalam PAS.


Nurul juga tidak menyenangi kenyataan dan tindakan Zahid Hamidi yang dikatakan menghentam ‘sembrono’ dengan serangan ‘keras’ terhadap mana-mana pihak berkaitan fahaman Syiah.


Kementerian Dalam Negeri (KDN) dalam pada itu telah mencadangkan untuk menubuhkan sebuah pasukan polis khas oleh bagi membanteras penyebaran ajaran sesat dan fahaman Syiah di negara ini.


Cadangan itu antara lain akan membolehkan Polis Diraja Malaysia (PDRM) menempatkan pegawai dan anggotanya di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) sebagai sebahagian daripada pasukan penguatkuasaan.


"Ada cadangan daripada sebuah NGO (badan bukan kerajaan) untuk tubuhkan pasukan polis syariah, banteras ajaran sesat. Ini akan dibincangkan dengan terperinci.


"Kita juga akan mohon perkenan Majlis Raja-raja Melayu supaya tidak disalah anggap cuba campur tangan soal pengendalian isu-isu agama. Aspek yang saya tekankan adalah untuk menjaga keselamatan dan ketenteraman awam. Mencegah lebih baik daripada mengubati," katanya.


Seperti biasa, selain Mahfuz yang bertindak sebagai Ketua Penerangan PAS dalam membela Mat Sabu yang didakwa mengamalkan ajaran Syiah, Nurul Izzah yang juga Naib Presiden PKR turut mempertikaikan KDN yang mendedahkan 10 bukti yang mengaitkan pemimpin nombor dua PAS itu dengan ajaran Syiah-cetusankenyalang.

No comments: