Wednesday 11 December 2013

BILA CINA MAKAN BABI JADI SEMBAHAN PAS DAN PKR,INILAH HASILNYA YANG MENIMPA!!!


Akhirnya Bacaan Quran Berjaya Di Haramkan Di Pulau Pinang.Tahniah!!!



Akhirnya Bacaan Quran Berjaya Di Haramkan Di Pulau Pinang.Tahniah!

                  Pulau Pinang dah jadi Singapura hasil                               tarbiyyah Pas!!!

Akhirnya hasrat regim DAP Pulau Pinang untuk mengharamkan bacaan Al Quran sebelum subuh tercapai.

Terima kasihlah kepada anda yang memberi mandat dan kepercayaan yang tak berbelah bahagi kepada tokong DAP kesayangan anda.

Siapalah DAP jika tidak mendapat undi melayu pakatan , apatah lagi PAS cukup banyak beri bantuan, seluruh jiwa dan raga di serahkan agar regim DAP tetap berkuasa di Pulau Pinang.

Harapan SEMUA nak sangat tengok umat Islam di negeri dibawah naungan kebesaran tokong DAP ini untuk merasa lebih banyak larangan kerana kalangan mereka redha dan pak angguk dek terlalu taat,hormat dan takut kepada DAP..

1.Isu ini tercetus pada 12 Ogos lalu yang melaporkan mengenai surat pekeliling dikeluarkan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) yang setuju menandatangani oleh Pengarahnya, Sazali Hussein, bahawa JHEAIPP setuju mengharamkan bacaan Al Quran sebelum subuh.

2.Sebelum ini, Jawatankuasa Fatwa Pulau Pinang yang dipilih oleh Exco DAP Pulau Pinang telah memutuskan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara sebanyak 205 masjid dan surau sahaja diharamkan. Tetapi kini satu surat telah ditandatangai oleh Pengarah JHEAIPP yang dipilih oleh Exco DAP Pulau Pinang telah setuju mengharamkan bacaan Al Quran pada sebelum subuh di seluruh masjid dan surau Pulau Pinang.

3.Keputusan itu diputuskan menerusi mesyuaratnya pada 7 April lalu dan sehubungan itu pegawa-pegawai JHEAIPP yang dipilih oleh Exco DAP Pulau Pinang mengeluarkan satu pekeliling bertajuk ‘Hukum Membaca al-Quran Sebelum Subuh Dengan Menggunakan Pembesar Suara adalah Haram’ bertarikh 3 Ogos lalu kepada seluruh jawatankuasa kariah masjid di negeri itu dan meminta mereka melaksanakannya.

4.Turut dilampirkan ialah minit mesyuarat keputusan Jawatankuasa Fatwa Pulau Pinang yang bertajuk ‘Aduan Penduduk Cina Mengenai Membaca al-Quran Sebelum Waktu Subuh Dengan Menggunakan Pembesar Suara’.

5.Lampiran itu menyatakan: “Mesyuarat memutuskan bahawa bacaan al-Quran dengan menggunakan pembesar suara dari masjid dan surau adalah dilarang menurut hukum syarak kerana boleh mengganggu banyak penduduk cina (kepentingan umum). Perbuatan itu mestilah dihentikan dengan segera kerana ia sudah dipersetujui oleh Exco DAP Pulau Pinang”.

6.Persatuan Kariah-Kariah Masjid Pulau Pinang dan Gabungan Bela Hak Insan (Gabungan) meminta umat Islam di negeri itu akur dengan arahan dikeluarkan bagi mengelak berlakunya perbalahan kerana ramai antara mereka telah dinaikkan gaji guru kafa dan kerajaan DAP negeri Pulau Pinang memberikan RM100 setiap kariah kariah Masjid di seluruh Pulau Pinang.

7.Untuk makluman pegawai atasan di Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) adalah dipilih khas oleh Exco DAP Pulau Pinang yang memegang kuasa kerajaan negeri memboleh kan untuk memilih siapa yang mereka mahu letak di JHEAIPP itu. sumber: Harian Metro

” Umat Islam Pulau Pinang kena tipu ,regim DAP hanya belanja 11juta untuk umat Islam berbanding 64juta seperti yang dijanjikan”.

4 comments:

Muslim said...

Kafir yg disokong, kafir yg dinaikkan, mk kafirlah yg menguasai. Muslim yg mengangkatnya, menjadilah muslim yg zalim, menzalimi diri sendiri menciptakan alasan utk Allah swt menyiksanya. Rujuk At Taubah 23 dan An Nisa' 144. Itupun jika masih muslim. Bahkan mengangkat kafir sbg pimpinan dgn mengenepikan sesama muslim ada ciri org munafik, hanya saja pengesahannya Allah swt sahaja yg mengetahui.

Anonymous said...

Membaca alquran dgn kuat hingga mengganggu orang lain beriktikaf di dalamnya juga berdosakan.....
Mohon Muslim said kemukakan dalil & nad yang membenarkan

Anonymous said...

Tahukah anda siapa mufti P.Pinang ?.....
Tahukah anda siapa yang agamawan PAS yang berkhubah mendo'akan LGM ?....
Tentu anda tahu YB Perlim Ustaz Idris Ahmad.Kedua dua yang diatas tu, abang Idrislah....mereka akan buat apa saja demi duit dan pangkat,,,,,,puoak pas pis pus,,,dahasat .Jauhkan Allah drp kita penyakit dia orang ni drp menimpa kita....

Aku Melayu Tak Lupa...

Muslim said...

Isu bacaan kuat tarhim dan bacaan Quran ketika waktu sahur dgn loud speaker, has to agree with anon 11/12/13 17:14. Waktu sahur adalah waktu terbaik utk berdoa, minta ampunan dan waktunya kebnykn para solihin melakukan ibadah sendirian di rumah sebelum ke masjid / surau. Bacaan tarhim dan Quran yg kuat dgn loud speaker semmgnya mengganggu kekhusyukkan. Has to agree also with wahabiyah, amalan berkenaan bukanlah bid'ah yg terpuji.