Thursday 29 September 2011

Ahmad Daud Calon Parlimen Jerantut PRU 13 Dalam Senarai Puak Berperang

Perkahwinan anak Ahmad Daud di "White House" @ Rumah Putih Pedah meriah dihadiri Tuanku Sultan Pahang, TYT Melaka dan MB Pahang. Ini calon parlimen favourite PRU 13 blogger Urag Drrulug he he he.(Ihsan Diana Gallery)

Tiba-tiba sahaja muncul nama Dato' Haji Ahmad Daud, Pegawai Daerah Bera dalam pergelutan politik Jerantut untuk merebut kerusi Parlimen menggantikan Tengku Azlan. Mengikut lapuran blog Urag Drrulug itu Haji Ahmad ditonjolkan oleh Haji Rosdi Pegawai Khas Tengku Azlan. Ada persoalan disini mengapa pula Pegawai Khas tonjol kiri, Tengku Azlan tonjol kanan?. Wau..... itu bukan urusan KD. Biarkan !.

Dalam komen blog 44sikulipat dan Suara Perhatin UMNO Jerantut terdapat komen mengenai Pegawai Daerah Bera itu mengurung isteri muda dan berkahwin dengan GRO semasa di Kuantan. Husss hebat calon BN PRU 13 ini. Pegawai Daerah itu juga masa jadi ADO PLB di Jerantut dikatakan membela kroni saudara mara, anak beranak dalam agihan kontrak PLB. 

Ada projek jalan dalam hutan jauh dari orang ramai telah diluluskan oleh DO Bera ini semasa menjadi ADO Jerantut dulu mungkin bercadang mahu membina kampung-kampung baru sekiranya beliau menjadi ahli parlimen Jerantut.

DO itu juga Menggunakan pengaruhnya untuk menangkap semua lembu orang kampung diangkut dan dikurung oleh Majlis Daerah Jerantut atas alasan terbiar dan tidur merata tengah jalan. Tuan lembu terpaksa menebus balik harta mereka itu hampir sama harga pasaran, jika tidak akan dilelong oleh Majlis Daerah.

Ahmad Daud Dipulau oleh orang kampung. Masa kenduri kahwin anaknya, orang luar saja yang datang. Terpaksa impot orang luar memasak, menghidang dan kerja-kerja kenduri. Huss.... kalau orang kampung dia tidak menerima, mahu jadi calon juga?. begitulah UMNO. 

Namun semasa kenduri kahwin anaknya yang terbaru ini ramai VVIP hadir termasuk Sultan Pahang, Tun Khalil Yaakob, MB dan orang kenamaan. Itu yang menaikkan kembali graf populariti Ahmad Daud ini.

KD ingin memberitahu orang UMNO Jerantut bahawa Ahmad Daud ini adalah ahli PAS seumur hidup. Jika benar Ahmad Daud ini mahu jadi ahli parlimen Jerantut beliau perlu membatalkan keahlian PAS seumur hidupnya!

Baru-baru ini terdapat sepintas lalu nama Dato' Sharif Shamsudin bekas pengurus Besar Yayasan Pahang dalam blog sangkakala. Tetapi tidak ada sebarang reaksi dan komen. Namun peperangan yang menentukan hidup mati kali ini adalah antara ADUN Tahan dengan ADUN Pulau Tawar. Samalah kita saksikan..... kedua-duanya ala Nepoleon 'kurang cukup lima kaki' siapakah yang paling hebat. Ramai yang terlibat dan UMNO akan pecah kurang-kurang kepada empat kumpulan besar.

24 comments:

Anonymous said...

tak baik, aib orang di gembar gemburkan, anda pasti?, jgan dengan cakap orang atau membaca penulisan sesiapa lepas itu kita sebarkan keburukan orang lain, dalam islam pun menutup aib sesama agama adalah di tuntut, hatta sesama manusia sekali pun, tak tau lah saudara kd punya pendapat, mungkin boleh kot?

Kutukandewata said...

Salam saudaraku di atas.
terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya ini.
membuka aib dibenarkan dalam beberapa keadaan:

1.sekiranya kita dikhianati,kita boleh buka aib orang yang mengkhianati kita agar orang lain boleh berhati-hati dan beringat-ingat agar selamat dari gangguannya.

2.menurut Hj Hadi,dalam hal-hal kepemimpinan dan pemerintahan dibolehkan buka aib pemimpin tersebut.hal yang demikian adalah kita perlu teliti memilih pemimpin agar tidak datang mudarat kepada rakyat.mahukah saudara dapat pemimpin yang tidak ada kualiti pemimpin.

posting saya di atas adalah untuk memberi peluang kepada sesiapa untuk menafikan tuduhan yang dilemparkan kepada pak saudara saya itu.

keluarkan fakta yang meyakinkan agar imejnya yang dicalarkan sebegitu rupa oleh blog2 yang dinyatakan di atas dapat dipulihkan.dan kita berdoa agar dengan itu beliau akan jadi ahli parlimen kita.Insyaallah!

Anonymous said...

kenapa pula saudara kd tidak pernah mengeluarkan aib dompok, sebagi contoh, ada desas desus mengatakan beliau membwa lari anak dara orang dari felda sg retang, saya tak tau sama ada benar atau tidak, banyak lagi tomahan yang di lemparkan, tapi pehak tuan hanya menulis perkara2 yang baik saja, termasuk wzwh, seolah olah dompok itu merupakan malikat jelmaan bagi anda berdua, tulis lah perkara yang elok jika awak rasa mat daud tak layak jadi yb, tak payah tulis ;lah, orang ramai pun tau cerita, jangan dok mencanang supaya keburukan, supaya orang yang kita sokong dengan mudah dapat tempat tersebut.

semua ada agenda yang tersembunyi di sebalik penulisan anda?, memngaku saudara tapi ?. tuhan maha mengetahui?

Kutukandewata said...

saudara,
apakah melarikan anak dara orang kalau bapa saudaranya sendiri menjadi wali nikah dan menikah di rumah keluarganya di terengganu?
lucu kan tohmahan tersebut?

Anonymous said...

tapi saudara kd, kenapa emak kandung sendiri buat lapuran polis juga ke pejabat agama?, jika perangai elok buat jer kat rumah bakal mak mertua, lucu lucu KD

Anonymous said...

bapak sedara dah kene sumbat duit.memelah.kelabu mata dan keliru dah.

Anonymous said...

sama jer anak saudara dan pak saudara, keliru dan mata kelabu !! kah kah kah

yanti ipoh said...

anugerah berprestij memaki hamun orang jatuh kepada anon2 bodoh tolol di atas.

anon diatas adalah upahan urag druluug,blogger gila cari duit nak beli susu anak.

Anonymous said...

Arwah Azizan Yaakob usung arwah emak mertua Dompok ke balai polis Jerantut dulu masa berlawan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut itu agenda politik Azizan Yaakob. Arwah menyamar Tengku Azizan Yaakob hahahhaahaha

Anonymous said...

anon di atas, nak tanya, jika anaok oak di larikan pak saudara dan nikahkan dengan orang sesuka hati die jer dirumahnya di tempat lain ada kah anda riang gumbira jenis beginu yer oak2 semua, jenis bapak ayam jer lah, pandai buat anak jer, sama lah yanti ipoh gamoknya,

bodoh lah punya emak? orang ajak g repot balai polis ikut jer, anak nikah tempat lain buat derk jer, cakap tu guna otak sikitlah, jika iapun nak mengampu dompok atau takut tak dapat duit dompok jangan lah cakap benda benda yang tak munasabah, orang lain boleh lah di perbodohkan macam oak2 semua

Kutukandewata said...

Salam semua,
saya mohon pada anda semua tolong janganlah libatkan arwah Dato Azizan dalam debat ini.Doakan rohnya dicucuri rahmatNya.

yanti ipoh said...

anon 16.11 tu makan duit hasil bini aje,maklumlah tak ada kerja.

Anonymous said...

Keliru-keliru kawe.Bodoh benar kawe baco blog benggong ni.Sapo Kutuken DEWATO ni.Supo ore buto sebeloh mato.sebeloh celek sebeloh tak celek.Lagu mano ni.Habihnya ore UMNO keno kato termasuk KU Len. Dompok ajo hok molek kat pedal dio.

Anonymous said...

kd pun tau benda yang tak baik melibatkan orang yang dah menjadi aruah, tak manis, tapi si yanti ipoh ne sesak sangat gamoknya takut dompok dah tak jadi yb, kena cari duit sendiri nak sara keluarga juga nak hisap rokok, kerayan demaq ne, jenis makan di tapak tangan, ayam pun kalah?

yanti ipoh said...

sorry lah kita orang perak undi kat prak.lu orang undi lah sendiri.aku cuma suka baca blog ni tak ada kaitan langsung ngan ko.

Kutukandewata said...

kesian wan keliru.

cuka getah said...

hoi anon kelate,mu kelik kelate lah lagi baik.mu dah tahu mu bodoh wat pe bace blog ni.blog ni utuk ore cerdik ajo.

Anonymous said...

sale cuko getoh....mu kalu nok berhujoh biar keno. Bahaso biar comel..Mu jange tulis lagu tu.Pehe negaro kito.Kito ngundi di jerantut.Mu tu hok kelik..kebung getoh sekangke kero hok hiduk pong 2 tigo bate pasal malah tok usoh pakai namo getohlah.Pakai jo namo PAPOKEDANO sebak PAPOGOMO dah ado.

cuka getah said...

hoi kelate gilo,bahaso mu come sangat ko.banggo sangat mu tu kayo.kayo taik kucing.

Anonymous said...

PAPOKEDANO 08.06.
kAWE TAK KAYO TAPI KAWE RAJING BERUSOHO SEBAK ITU KAWE SENE. BUKE SUPO DEMO HAROK PITIH MENTERI AJO NOK IDUP.KAWE MINTOK MAAF PASAL KAWE TAK SEBOT DEMO CUKO GETOH PASAL GETOH LO NI MAHAL. DEMO TAK LAYOK PAKAI NAMO GETOH SEBAK SEKAKE KERO.

Anonymous said...

riaklah tu

Anonymous said...

saya mau tanya tuan blog..

kalau ditakdirkan satu hari..
ade ahli kuarga KD..
mak ke...ayah ke.pakcik ke..datuk ke..abg ke...ape2 ke aje la..
yang terlibat dgn politik..
lepas tu orang buat cerita macam ni..

ape perasaan KD??

jadi..
berfikir dulu sebelum berbuat sesuatu ya.sbb..dunia ni bulat..hari ni kita buat kat orang..bila2 je ALLAH boleh balas kat kita..

tq..:)

Anonymous said...

anon di atas,
KD tu anak yatim sebatang karah.tak ada ahli keluarga untuk berpolitik.

Anonymous said...

KD pangkat anak sedara Ahmad daud?? huhu, ap yg bapak sedara awk tu khianati awk smpai bukak aib dia cmni sekali?? sudahlah dgn politik membusukkan org, org nak tgk idea bkan fitnah yg merosakkan bangsa..