Tuesday 15 January 2013

PENING,PENINGGGGG!!!!SEKEJAP BOLEH,SEKEJAP TAK BOLEH!!!!TAK BERSUNAT KOT ATUK KITA NI!!!!

Nik Aziz - Kristian Nak Guna ALLAH - Itu TAK BETUL, Itu MENGARUT !!!



UMUR SUDAH LANJUT.PEMIKIRAN SUDAH BERSERABUT.CAKAP SUDAH MELALUT.IKUT SEDAP MULUT.JAWATAN  PATUT DILUCUT.
Bila menjawab soalan berkaitan keputusan Majlis Syura bahawa kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh bukan Islam, Nik Aziz menjawab

 
min 3:25 - Allah bubuh nama Dia sendiri ALLAH dan Dia sebut Allahuahad - Allah Satu. Jadi kalau ada orang lain nak guna .....  ugama lain yang Tuhannya tidak satu, tiba-tiba nak guna Allah. ITU TAK BETUL.

 
Bila ugama lain Tuhannya tidak satu, kerana apa nak guna nama Allah ? Allah diguna oleh Allah sendiri sebagai Tuhan yang Satu Maha Kuasa.

 
Jadi kalau ada ugama lain yang Tuhannya tidak satu, mungkin 3 atau lebih, tiba-tiba nak guna Allah - itu MENGARUT !

 
Nak guna boleh tapi SALAH.

 
4:25 Soalan - Baru sebelum ni Tuk Guru kata sebelum ni orang bukan Islam boleh menggunakan nama ALLAH

 
Dia nak kata, boleh. Kami nak larang macamana ? Dia nak sebut ... tapi tak betul. 

 
TAK BETUL kerana dia guna.... orang tidak Islam tentu Tuhannya tidak satu. Ada Trinity... tiga. Kalau orang Hindu... thilaak.... Tiba-tiba nak guna nama Allah juga, itu PENGGUNAAN YANG SALAH, Makna tak betul, penggunaan tak betul.

 
5:01 - Soalan - Bagi kepimpinan Pas yang lain yang mempunyai pandangan yang berbeza dengan keputusan Syura Ulama ini, apa nasihat Tok Guru ?

 
Tu orang lain tu saya tak tahu.... Tapi hak tentunya, makna ( yang pastinya ) ....ALLAH nama bagi Tuhan yang Se ( Satu ), kepada orang yang nak guna nama ALLAH, dia mesti yakin bahawa ALLAH hanya Satu, kalau ugamanya mengatakan yang Tuhannya lebih dari satu... nak guna nama Allah juga, ITU TAK BETUL la maknanya..

No comments: