Sunday 6 January 2013

LELAKI TANPA WANG ADALAH SAMPAH YANG TERBUANG!!!! KWANG! KWANG! KWANG!!!!!




Seorang Gadis Berkata "Lelaki Tanpa Wang Itu Sama Dengan Sampah."

Gadis berbaju merah tersebut berkata kepada pakwenya "Lelaki tanpa wang itu sama halnya dengan sampah".



Gadis berbaju merah ini melontarkan sumpah seranah pada pakwenya yang tertunduk dan terdiam “bahawa manusia tak punya wang sama halnya dengan sampah” tak berguna.



 Si gadis tersebut disaat yang sama sekaligus memutuskan hubungan percintaan mereka didepan ramainya orang yang ikut melihat kejadian memalukan bagi sang pria tersebut.



Dengan hanya tertunduk dan terdiam seribu bahasa tak menjawab lelaki tadi ditinggalkan oleh sang kekasih dan menanggung rasa malu. 



Kejadian tersebut selain dilihat oleh para penumpang, diam-diam ternyata juga dirakam oleh salah seorang penumpang lain yang  kebetulan berada dekat mereka dan menguploadnya di  video semacam Youtube di Cina yaitu Youku.



Walaupun ini urusan peribadi mereka, kejadian ini mendapat reaksi dan ditanggapi beragam oleh para warga di seluruh negeri tirai bambu tersebut, ada yang menilai gadis tadi sebagai gadis materialistik.



Namun ada yang membelanya bahawa hal tersebut lumrah kerana berusaha dan memiliki kehidupan yang baik adalah dari rasa tanggung jawab lelaki pada pasangannya. Apalagi saat ini terlalu ramai lelaki yang hanya bergantung pada wanita dalam hal mencari nafkah hidup, bagaimana pendapat Anda?

No comments: