Saturday 5 March 2016

SIAPA YANG SEBENARNYA BANGSAT???



1. Telah keluar satu kenyataan di Perak Today melalui satu kenyataan Khairuddin yang berbunyi " Melayu Akan Bangsat Sekiranya Najib Terus Berkuasa."

2. Saya ingin tanya Khairuddin apakah definisi bangsat pada beliau?

3. Setahu saya bangsat sering dirujuk kepada individu/perkara yang dibenci - pergi mati atau pergi 'mampus'. Dalam konteks yang disebut Khairuddin, apakah rakyat Malaysia sekarang sedang bangsat - terlalu miskin & kebuluran di merata tempat, peperangan sana sini dan masalah sana sini hingga Khairuddin berani menyebut rakyat Malaysia sekarang sedang bangsat di bawah pemerintahan Najib?

4. Ataupun Khairuddin sendiri yang sedang bangsat kerana Perdana Menteri tidak penuhi keperluan peribadinya hingga beliau turut muflis?

5. Saya nasihatkan Khairuddin fikir dulu sebelum berkata-kata kelak ia akan memakan diri sendiri. Usahlah meludah ke langit lagi kelak diri sendiri terlondeh dan menanggung malu.

Bertaubatlah Khairuddin.

Eddy Casmady
Aktivis Bangkit

2 comments:

Anonymous said...

Orang bangsat mana mau mengaku dia bangsat. Bangsat lebih mulia dari orang yang bankrap. Sekurang2nya dia tak berhutang dengan sesiapa. Walaupun kais pagi makan pagi kais petang makan petang dia masih ada maruah sebagai manusia yang bebas.

Orang yang dulunya kaki ampu dapat projek mudah dengan kabel politik kini zaman dunia tanpa wayar mau paham lah.

Nak kaya usahalah sendiri baru tahu langit tinggi rendah. Tak perlu pasang kabel.

Anonymous said...

Dsh 22 tahun meraih kekayaan utk waris dan kroni....tak dpt disirami kemewahan berterusan lalu jadi bangsat.Save Malaysia konon atau Save waris n kroni???Udah2 ler jadi munafik membangsatkan diri.Majoriti rakyat dh tahu mrk hanya mgkambinghitamkan 1mdb.Konon rm2.6b wang 1mdb.Klu wang 1mdb...kenapa diserah balik kpd tuan punya.Klu ia rasuah kenapa berani melalui Bank Negara Malaysia.Kenapa tak bank in ke akaun di luar negara.Ada dpd bangsat tu dh diberitahu pon tapi spin jugak.Bangsat yg dijanjikan oleh bangsat jika rancangan berjaya.Sana sini heboh ttg rangka srt AG wlpun siasatan belum bermula.Kenapa skrg....kenapa tidak bermula tahun 2013 lagi ttg wang tersebut.Itulah manusia bangsat yg akan jadi munafik jika nafsu bangsat mrk tidak ditunaikan.

Yahudi bagi dapigs n pukiR berbilion ringgit...puak bangsat nie sekor pon tak berani nak menyalak....