Friday 6 November 2015

ARUL KANDA BUANG MASA KALAU DEBAT DENGAN SOTONG KURITA!!!


FAKTA.!! JIKA DI INDONESIA TOKONG DAN GEREJA 
DI BAKAR,BANYAK BUNYI KENA KERONYOK TAPI DI MALAYSIA KALAU BOLEH AGONG PUN MEREKA NAK PIJAK.!!!




CINA KOMUNIS ADALAH BANGSA PENAKUT!!!


KEPUTUSAN Pakatan pembangkang untuk mengantikan Tony Pua dengan sotong masak tepung, si Rafizi dalam sesi debat bersama Arul Kanda membuktikan bahawa cina-cina DAP ini hanya pandai bercakap sehala, bila 
kena cabar balik, cicir semua apa yang sepatutnya duduk dalam kantung.


Alasan Speakerlah, PAClah, semua ini tak sepatutnya jadi isu kerana selepas Tony mula-mula mencabar debat, Arul awal-awal lagi dah minta Tony lepas jawatan dalam PAC sebelum debat diadakan – bila Tony cuba mengelak, Arul sukarela gugur SYARAT, itupun Tony masih tak berani juga.


Sekarang letak sotong ini pula. Walhal yang banyak tabur fitnah pasal 1MDB ialah Tony, yang jumpa Justo ialah Tony, yang bekerjasama dengan Tun Mahathir dan sebagainya juga Tony, tapi bila debat, ganti dengan Rafizi. Sotong botak ni tahu apa, dia sendiri pun tengah kira hari nak ke penjara sebab langgar BAFIA.


Baru saja semalam Rafizi mengaku 2 orang botak tidak boleh muncul di TV berdebat, dah hari ini diumumkan dia pulak ganti Tony, so apa dah jadi bab botak tu? 


Ini satu lagi dungu dan tak konsisten oleh pembangkang, 
bila cina DAP takut, ganti dengan Melayu PKR, apa punya dol pun tak tahu.


Rakyat perlu diingatkan saja, debat ini sepatutnya cari kebenaran. Apa yang Tony dulu kata, Arul kena buktikan salah, itu isunya. Rafizi apa sangat dia cakap pasal 1MDB ni, area dia hanyalah bab jet dan GST (itupun semua silap). Nanti besok kebenaran tak jumpa, benda lain pulak yang puak ni pusing, faham sajalah pembangkang.


Sebetulnya Rafizi tak payah ganti Tony pun kalau soalnya kebenaran. Tony boleh saja letak jawatan dalam PAC dan orang lain boleh ambil alih tempatnya tu – kalau nak cari kebenaranlah isunya. Ini mesti nak politikkan keadaan, takde lain punya maksud.


Justeru, memandangkan Tony tidak terlibat, Arul 
pun perlu tarik diri, lagi pun Arul adalah saksi dalam prosiding PAC dan dari segi prejudisnya, Arul tak patut terlibat juga, Pandikar pun ada sebut hari itu. Ini semua perangkap politik sebab Rafizi memang diketahui bukan nak cari jalan selesai tapi manipulasi keadaan.


Tony tu lain, dia memang patut berdebat dengan Arul sebab banyak benda salah yang dia cakap pasal 1MDB ni yang Arul perlu counter balik.


Kena ingat, kita berurusan dengan golongan-golongan Jahil (ignorance) yang membentuk majoriti penyokong pembangkang. Betul tak betul bukan isunya sekarang tapi siapa yang boleh dapat untung lebih banyak, Arul dan 1MDB janganlah terperangkap dalam perkara ini.

1 comment:

Anonymous said...

Layakkah Rafizi ganti tempat Tony Pua untuk berdebat dengan Arul Kanda? Lihat sahaja soalan Rafizi di bawah:

Q1. Kebanyakan kementerian kena potongan yg cukup byk,kecuali Jab. Perdana Menteri (JPM) saja yg dpt kenaikan.

Q2. Zaman Pak Lah JPM hanya dpt sekitar 8 bilion setahun zaman Najib meningkat RM20 bilion setahun.

Q3. Daripada RM20 bilion tersebut berapa bilion dikategorikan sbgai perbelanjaan tanpa rekod

Jawapan Q1, Q2 & Q3 :

Jabatan Perdana Menteri berlainan dengan Pejabat Perdana Menteri.Pejabat Perdana Menteri (PMO) adalah pejabat rasmi kepada Perdana Menteri yang menguruskan urusan rasmi dan politik Perdana Menteri.Jabatan Perdana Menteri adalah sebuah badan induk kerajaan yang terdapat pelbagai jabatan,suruhanjaya dan agensi di bawahnya.Terdapat 8 buah suruhanjaya,5 agensi pusat dan 51 jabatan di bawah JPM antaranya adalah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM),Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM), Suruhanjaya Perkhidmatan Awam,Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD),Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR),Jabatan Perkhidmatan Awam,Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM),Biro Tatanegara (BTN),Jabatan Audit Negara, Parlimen Malaysia,Jabatan Perangkaan,Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Jabatan Peguam Negara, Majlis Keselamatan Negara (MKN),Istana Negara,Eastern Sabah Security Command (ESSCOM), Unit Pemulihan Pasca Banjir, Jabatan Pertahanan Awam (JPAM).

Jika diteliti senarai agensi,jabatan atau suruhanjaya di bawah Jabatan Perdana Menteri,kebanyakan daripadanya tidak melibatkan sebarang aktiviti politik.Melihat kepada beberapa tragedi yang melanda negara setahun dua ini,pertambahan peruntukan sebanyak 7% daripada RM19 billion kepada RM20.3 billion adalah munasabah.Ini kerana terdapat agensi-agensi di bawah JPM ini memerlukan lebih banyak dana untuk beroperasi.Khususnya agensi yang terlibat dalam soal keselamatan dan bencana seperti APMM,MKN, ESSCOM, JPAM dan Unit Pemulihan Pasca Banjir.Peruntukan 3 kali ganda berbanding tahun 2008 untuk JPM tidak sepatutnya menjadi isu.Ini kerana terdapat beberapa agensi baru di bawah JPM yang tidak ada pada tahun 2008 (contoh: ESSCOM).Agensi-agensi ini ditubuhkan berdasarkan keperluan semasa dan terdapat juga tanggungjawab kementerian lain yang diserapkan kepada agensi-agensi JPM ini.Agensi-agensi sedia ada seperti APMM,JPAM dan SPRM juga turut diperbesarkan dan diberi peruntukan untuk memiliki aset baru.

Rafizi cuba memperbodohkan rakyat dengan soalan bodoh.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN