Sunday 1 November 2015

MAHATHIR KAT MANA? MAHATHIR MAHATHIR KAT MANA?BERDEBATLAH DENGAN ARUL KANDA BUKAN TONY PUAKA!!!

MAHATHIR TAHU BANYAK TENTANG 1MDB! DIALAH YANG LAYAK BERDEBAT DENGAN CEO 1MDB!!!



ARUL KANDA SETUJU DEBAT TANPA SYARAT, DAH TONY PUA PULAK LETAK SYARAT, DIA SAJA BOLEH SOAL DAN ARUL HANYA PERLU JAWAB TAPI TAK BOLEH SOAL!!!!





Permainan kera apakah yang sedang dilakukan oleh Tony Pua?

Adakah ini sebenarnya membuktikan dia adalah seorang penakut yang cuba berlindung di sebalik nama selaku Ahli Parlimen semata-mata?

Arul Kanda dalam satu sidang media hari ini telah menyatakan persetujuan untuk menggugurkan semua syarat bagi perdebatannya dengan Tony Pua yang akan disiarkan secara langsung oleh stesen televisyen tempatan.

Dan sekali lagi, Tony Pua cuba berdalih untuk menggagalkan perdebatan yang dia sendiri cabar agar disahut oleh Arul Kanda.

Ketika sidang medianya, Tony Pua memberitahu, tiada gunanya perdebatan dengan Arul Kanda kerana semua jawapan yang diberikan oleh Arul, sekalipun benar dan tepat, tidak akan mengubah apa-apa. (RUJUK SINI) Sebaliknya peranannya dalam PAC jauh lebih besar berbanding berdebat dengan Arul Kanda, sekaligus tidak membolehkannya meletak jawatan dari PAC semata-mata untuk berdebat dengan Arul.




Kini Arul Kanda telah menggugurkan syarat agar Tony Pua letak jawatan dari PAC terlebih dahulu. Sebaliknya bersetuju untuk berdebat dengan Tony Pua tanpa sebarang syarat.

Malangnya, Tony Pua pula sekali lagi meletakkan syarat.

Syarat yang paling PALAT pernah didengar dan diberikan oleh seorang yang kuat menyalak dan melalak seperti Tony Pua.

Syarat barunya ialah, DIA SAHAJA BOLEH BERTANYAKAN SOALAN, manakala Arul pula HANYA BOLEH MENJAWAB SEMUA SOALANNYA tetapi TIDAK BOLEH MENYOAL BALAS termasuklah bertanya dari mana Tony Pua memperolehi sumber dan maklumatnya.

Bagi menampakkan cantik kepada alasannya itu, Tony Pua menukar perkataan DEBAT kepada SOAL-JAWAB!

Sekaligus mengingatkan kita kepada cabaran Lim Guan Eng kepada mana-mana pemimpin UMNO untuk mendedahkan tentang tempat-tempat maksiat di Pulau Pinang bagi membuktikan pentadbirannya bebas daripada korupsi dan rasuah serta salahguna kuasa. Apabila Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh menyahut cabaran Lim Guan Eng dengan menyatakan, dia boleh memberikan 5 lokasi bahkan boleh menunjukkan buktinya sekali, Lim Guan Eng terus tutup mulut sampai ke hari ini. Sembang besarnya konon dia akan meletakkan jawatan sebagai Ketua Menteri sekiranya cabarannya disahut oleh orang UMNO, langsung tidak kedengaran lagi!

Itu cerita tahun lepas. Tahun ini, nampaknya Tony Pua pula mengulangi perangai PENGECUT dan PENAKUT Lim Guan Eng!




Kalau setakat bertanyakan soalan, rasa-rasanya budak tadika yang baru mengenal A, B, C pun boleh mengambilalih tugas Tony Pua, apatah lagi dia tidak perlu menjawab dan pihak lawan tidak boleh bertanyakan soalan. Tony Pua mengambil jalan selamat untuk menyelamatkan air mukanya apabila memilih kerja paling mudah iaitu bertanyakan soalan berbanding menjawab soalan kembali.

Itu macam debat ke?

Itu yang dibangga-banggakan oleh puak anti 1MDB?

2 comments:

Anonymous said...

Arul Kanda tak layak berdebat dengan Tun Mahathir, dia cuma layak berdebat dengan Wahid Omar dan Idris Jala. Supaya kita tahu siapa yang paling banyak Lelong Aset Syarikat.

Anonymous said...

gitu pulak?inilah pencacai tegar madey.madey hari2 serang 1mdb guna fakta rekaan.jadi inilah masanya madey ambil peluang dedahkan penyelewengan 1mdb secara langsung di tv.tapi nampaknya madey hanya pandai buat fitnah depan penjilatnya aje yang memang bodoh terima aje penipuan madey bulat2.berdebat mampus dia tak berani sebab dia mengaku sendiri tiada bukti.tiada bukti tapi serang hari2.jadi sahlah bukti yang dia kemukakan itu palsu semuanya.apa nak buat dia dah sah dah nyanyuk.