Tuesday 10 November 2015

MELAYU MEMBILANG WAKTU MENCARI ARAH NAK DITUJU,TERPULANGLAH ! MAU JADI BANGSAT MAU JADI HEBAT???



Semalam aku tengok anak cina dap beli rumah. Rumah harga RM 497,000. Umur baru 22 bayar 10% down lagi. Baru grad dari University Sunway dan kerja di Sunway Group sebagai accounts exec. Bergaji RM 18,500.

Anak melayu grad universiti awam nak dapat kerja pun susah, nak dapat gaji RM 3000 pun payah.

Sangat berbezanya antara kita dan mereka. Patut Bangla, Indon, Vietnam pun tak hormat melayu lagi. Bagi pendatang haram ini melayu ini cuma Pak polisi yang tadah tangan ambil rasuah 200 ke 300 bila mereka tertangkap.


Gaji di Malaysia ini kenapa tak ada standard? Kenapa melayu di miskinkan begini?

Minta pejuang pejuang Umno yang kita dah pilih ke parlimen buat sesuatu. Jangan kita pula jadi bangsa penumpang, penyewa la, di bumi sendiri.

Satu tindakan untuk memastikan anak-anak melayu, kalau tak semua pun majoriti, menjadi pemilik rumah.


Adakan program khas untuk marhaen melayu memiliki rumah. Jadikan melayu tuan di bumi melayu ini kembali. Pasti undi melayu milik umno jika dilakukan perkara begini.

APAKAH PEMIMPIN MELAYU UMNO,PAS,PKR DAN AMANAH HANYA TAHU MENGASAH LIDAH DAN MENGGERUDI PERUT SAHAJA???JANGAN MATI MUNAFIK SUDAH!!!!

1 comment:

Anonymous said...

Setuju benor dgn pendapat blogger Kutukan Dewata.

Sudah berapa lama sektor keparat cina yg di bantu oleh kerajaan terutama kroni mahathir celaka mengutamakan graduan bangsa cina, gaji tidak selaras merka gaji lebih tinggi..


Pemimpin melayu tidor lena dapat selupang dua senang anak beranak, dah happy..

Rakyat mcm kami jugak sebenarnya pejuang yg mempeejuangkan nasib di bumi sendiri sebelom diklasifikasikan mengemis di tanah air sendiri