Sunday 19 April 2015

BAPAK MAFIA ANAK BOHSIA!!!


Nampaknya janda yang ditinggalkan suami ni dah mula menyalak kononnya harga ubat ubatan naik disebabkan oleh GST dan ini akan membuatkan warga emas tak mampu untuk membeli ubat.

Setahu aku, ubat-ubatan di hospital kerajaan bagi warga emas adalah percuma dan kenapa pulak nak dirisaukan dengan kenaikan..??

Nurul Izzah mengatakan bahawa persatuan farmasi telah mengatakan bahawa hanya 320 jenis ubat yang dikecualikan dari GST pada bulan Januari, Aku ulangi, bulan JANUARI sedangkan laporan pada bulan March yang merupakan bulan terakhir GST tidak dilaksanakan menggantikan SST tidak pula disebut.


Ini semua tak lain dan tak bukan untuk menunjukkan bahawa mereka dari parti pembangkang prihatin terhadap rakyat tetapi apa yang berlaku sebenarnya ialah untuk memesongkan pemikiran rakyat semata mata.

Sudah sudahlah, semua orang dah tahu bahawa kebanyakan ubat ubatan utama adalah bebas dari GST dan laporan bulan Januari tu tak boleh diterima pakai kerana pada bulan March kerajaan telah menetapkan lebih dari 4000 jenis ubat ubatan tidak dikenakan dengan cukai GST yang menggantikan SST.

Lagi satu kerajaan tanggung subsidi perubatan, tidak mahu pula mereka puji, tetap juga cari kesalahan yang lain.

No comments: