Tuesday 3 June 2014

MELAYU HILANG JATI DIRI ANGKARA RACUN DAP!!! DAP TETAP RASIS!!!

Luahan hati macai melayu tegar DAP
INGAT KATA KERAMAT DSAI!!!
“LAWAN TETAP LAWAN”

TERUSKAN BERJUANG SAMPAI MENANG!!!...
TAHNIAH KEPADA PAS DAN PENGUNDI-PENGUNDI MELAYU TELUK INTAN YANG MENGUNDI DAP… KERANA ANDA TIDAK TERPEDAYA DENGAN TAWARAN PEMBANGUNAN.

ANDA KALAH TETAPI BERMORAL + BERINTEGRITI…

3 sebab awal kekalahan DAP di Teluk Intan

Prestasi pengundi mengikut kaum:-

1. Pengundi cina menurun 15% - pengundi Cina dari 85% kepada 70%,

2. Kaum India menurun 11% - 61% kepada 50%

3. Tetapi sedikit peningkatan sokongan orang Melayu dari 25% kepada 28%. PAS dan penyokongnya tidak termakan dengan umpan pembangunan kerana 
dasar PAS ialah tetap bersatu dengan DAP adalah lebih baik dan mesra untuk Islam dan ummah 1Malaysia. 

PAS menyambut baik pencerahan DAP mewujudkan wakil rakyat untuk semua kaum tidak tertentu kepada satu kaum sahaja.

Ini bermakna PAS telah berjaya menyampaikan message Islam kepada Generasi Y bahawa berkawan dengan DAP adalah dibenarkan oleh Islam jika baik untuk Islam dan ummahnya.

PAS + DAP + PKR UNTUK 1MALAYSIA
SOKONG ISLAM ANDA SELAMAT!!!

BACA SETERUSNYA:

LIM GUAN ENG | 01 Jun 2014.
DAP mengucapkan tahniah kepada UMNO sebagai pemenang sebenar Pilihan Raya Kecil Parlimen Teluk Intan. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak begitu gembira atas kemenangan yang menjadi berita "manis" kepadanya pada malam terakhir lawatan rasmi ke China.

Walaupun Presiden Gerakan, Mah Siew Keong menang dengan undi majoriti tipis, 238 undi, dan akan dilantik sebagai Menteri Kabinet, kemenangan itu adalah milik UMNO. 

Sama ada Mah akan menjadi Menteri "UMNO" bergantung kepada sama ada dia boleh lulus ujian pertamanya bahawa dia tidak akan menjadi Menteri "UMNO" dengan memastikan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi meminta maaf kerana menggelar orang Cina sebagai tidak bersyukur?

Walaupun mempunyai Menteri UMNO ini bermakna lebih banyak projek pembangunan, namun projek-projek ini akan memberi lebih manfaat kepada kroni UMNO berbanding rakyat. 

Mah perlu membuktikan bahawa beliau boleh menunaikan janji yang dibuat kepada pengundi Teluk Intan dalam tempoh 3 tahun akan datang dan tidak hanya bergantung kepada "gula-gula 'yang diberikan kepada pengundi dalam tempoh pilihan raya.

Tiga Sebab Awal Bagi Kekalahan DAP: Pembetulan Untuk Laporan Palsu Bahawa Saya Menyalahkan Dyana Sofya Atas Kehilangan Kerusi Parlimen Teluk Intan.

Saya terkejut dengan laporan palsu bahawa saya telah menyalahkan pencalonan Dyana Sofya sebagai punca kehilangan kerusi Parlimen Teluk Intan yang sebelum ini milik DAP. 

Kenyataan tersebut jelas jauh dari kebenaran dan saya berharap pembetulan ini boleh diterbitkan.

Dalam ucapan saya malam tadi di luar Pusat Operasi Pilihan Raya Teluk Intan, saya telah menegaskan bahawa DAP tidak menyesal dalam menamakan Dyana sebagai calon DAP. 

Saya telah menggariskan 3 sebab untuk menamakan Dyana sebelum ini pada 17 Mei 2014. Bahawa masa telah tiba untuk kita memberi peluang kepimpinan kepada wanita dan anak muda serta melahirkan Malaysia baru yang menolak politik perkauman, supaya seorang Melayu boleh mewakili Cina atau India dan sebaliknya.

Mungkin Dyana tidak mempunyai cukup masa dalam 2 minggu ini kerana beliau adalah muka baru kepada pengundi tetapi saya petik kata-kata dari Soekarno bahawa jika kita boleh mendapatkan 10 lagi anak-anak muda seperti beliau, kita boleh "goncangkan" Malaysia dan UMNO. 

Saya membuat kesimpulan dengan mengatakan bahawa DAP tidak akan berputus asa dengan usaha ini seperti yang dinyatakan di atas.

Kemudian media bertanya kepada saya tentang punca kekalahan DAP, termasuk sama ada pengundi bukan Melayu tidak dapat menerima calon dari kaum lain. 

Saya telah menyatakan tiga sebab. 

Satu, kemerosotan peratus keluar mengundi daripada 48,649 undi atau 80.4% dalam pilihan raya umum tahun lepas kepada 39,850 undi atau 66.5% dalam pilihan raya kecil ini merupakan faktor kritikal dalam mengurangkan majoriti 7,313 DAP sebelum ini kepada kemenangan tipis BN dengan 238 undi.

Dua, pengundi takut dengan ancaman politik pembangunan dengan dakwaan pembangunan hanya boleh diberikan oleh seorang Menteri Kabinet, dan juga ancaman politik samseng dan keganasan oleh UMNO dalam tempoh pilihan raya.

Ketiga, mungkin kerana Dyana baru, seorang wanita, muda dan calon parlimen Melayu yang pertama daripada DAP, dia tidak diterima sepenuhnya oleh semua 3 kaum. 

Analisis awal menunjukkan bahawa terdapat penurunan dalam sokongan antara pilihan raya umum tahun lepas untuk pilihan raya kecil ini untuk pengundi Cina dari 85% kepada 70%, kaum India jatuh dari 61% kepada 50% tetapi sedikit peningkatan sokongan orang Melayu dari 25% kepada 28%. Laporan penuh analisis bedah siasat akan diumumkan kemudian.

Saya juga telah mengucapkan terima kasih kepada cawangan tempatan di bawah Jawatankuasa Perhubungan Parlimen (PLC) Teluk Intan yang bekerja rapat dengan DAP Kebangsaan dan Perak, Pengarah Operasi Pilihanraya, Sdr Tony Pua dan Wong Kah. 

PLC menemani saya untuk hari dari pagi hingga malam apabila saya melakukan tinjauan mesra di sekitar Teluk Intan. DAP kalah walaupun kita berjuang sebagai satu pasukan dari peringkat nasional ke negeri dan cawangan.

Pada masa akan datang, DAP perlu bekerja keras untuk meyakinkan pengundi luar kawasan untuk pulang ke rumah untuk meningkatkan jumlah pengundi; untuk meyakinkan pengundi bahawa pembangunan bukan hak keistimewaan; dan juga menerima Malaysia baru tanpa politik perkauman di mana seorang Melayu boleh mewakili bukan Melayu dan bukan Melayu mewakili Melayu.

Tiada mana-mana pemimpin DAP termasuk saya menyalahkan Dyana atas kekalahan ini. DAP juga tidak menyalahkan mana-mana komuniti untuk tidak menyokong secukupnya DAP. 

Sebaliknya DAP mengucapkan terima kasih kepada semua yang menyokong kami dengan mempercayai impian DAP untuk era baru politik tanpa rasuah dalam Malaysia baru bagi setiap rakyat.

DAP menerima keputusan sebenar rakyat kerana dalam demokrasi, sentiasa ada menang dan kalah. DAP akan kembali dan bekerja untuk mendapatkan kembali sokongan rakyat dari semua kaum dalam masa 3 tahun untuk pilihan raya umum yang akan datang. 

Seperti semua pemimpin DAP, Dyana juga tidak akan berhenti dan beliau berkata, "Ini bukan kali terakhir anda melihat saya, dan saya akan meneruskan perjuangan ke arah Me’Malaysia’kan Malaysia."

DAP akan terus menyokong Dyana Sofya untuk Malaysia baru. DAP menggesa semua rakyat Malaysia, anak muda dan wanita, untuk menyertai Dyana Sofya dalam DAP dengan mengatakan "Tidak" kepada politik perkauman-FB:Mohd Azli Alias.

5 comments:

Anonymous said...

Melayu bukan setakat hilang jati diri, tapi hilang hak tanah pribumi sejak merdeka dalam corak pemerintahan :

i) Bersih cekap amanah
ii) Islam Hadhari
iii) Kerajaan wasaatiyah
iv) 1 Malaysia

Dan tah apa cogankata yang sedap disebut tapi pahit ditelan.

Ada Melayu dah jadi amat teruk samapai tuduh bangsa lain menyebabkan mereka terhina.

Sedangkan semuanya terletak DIBAWAH pemerintahannya..

Anonymous said...

Melayu bukan setakat hilang jati diri, tapi hilang hak tanah pribumi sejak merdeka dalam corak pemerintahan :

i) Bersih cekap amanah
ii) Islam Hadhari
iii) Kerajaan wasaatiyah
iv) 1 Malaysia

Dan tah apa cogankata yang sedap disebut tapi pahit ditelan.

Ada Melayu dah jadi amat teruk samapai tuduh bangsa lain menyebabkan mereka terhina.

Sedangkan semuanya terletak DIBAWAH pemerintahannya..

Anonymous said...

MACAI TEGAR DAP,KELING PARIAH,MULA BERSUARA! IMAMNYA ADUN DELIMA!

Anonymous said...

Suara menyeru kepada kebaikan Islam dari penyokong Pakatan akan terus kedengaran selagi ada nafas.

Demi untuk menyedarkan golongan yang ditipu oleh pemerintah bee end.

Anonymous said...

Siapa yang ditipu dan siapa kena tipu/keldaikan olih kaum mata sepet ni.Kita akan sokong kalau ianya benar benar menyeru kebaikan Islam tapi macam mana buat seruan jika bab Islam selalu ditentang rakan gabongan,dan yang sedihnya menikus pula,itu bermakna bersubahat.Orang yang mengaku pandai dalam ugama mesti faham apa hukumnya bersubahat dengan kumpulan yang menghalang syiar Islam.
/