Wednesday 2 March 2016

PARTI MANA YANG AKAN DISOKONG OLEH TUN M NANTI?

Parti apa agaknya yang akan Tun M anak beranak pangkah dalam PRU akan datang .....?


Dulu dipecat kini dengan sendiri keluar dari UMNO. Dulu ayah DS Najib pungut balik bila Tunku pecat dia. Masa Pak Lah jadi PM dia keluar UMNO. Bila anak Allahyarham Tun Abdul Razak jadi PM dia pungut balik. Hari ini dia keluar UMNO lagi. 



Tapi kali ini dengan isterinya sekali. Anak-anaknya akan ikut juga agaknya tapi tak tau bila. Biarlah dia keluar. Jangan dipungut-pungut lagi.Dah macam cerai talak tigalah sebab dah tiga kali keluar masuk.Kira-kiranya bain kubra lah ni.

Katanya UMNO sudah jadi milik DS Najib. Katanya UMNO bukan lagi parti UMNO tetapi sudah jadi parti Najib. Katanya lagi .dalam hatinya masih lagi ahli UMNO walaupun dah keluar UMNO.



Jika berlaku pilihanraya akan datang iaitu PRU14 dan dia dipanjangkan usia .parti apakah yang beliau akan pangkah. Mungkin parti-parti yang akan bertanding adalah BN (jika BN tidak berpecah), DAP, PKR, PAS, PAN, dan lain-lain parti kecil.



Adakah dia akan mengundi BN?



Jika dia mengundi BN sama seperti dia mengundi UMNO. Jika dia nak mengundi MCA atau MIC MCA atau MIC akan bertanding di kampung halamannyakah?



Cuba korang fikir parti apakah yang akan dia undi nanti?

4 comments:

Anonymous said...

X payah undi Sapa2.... Yang penting Suara Rakyat boleh diketengahkan oleh beliau tanpa Parti dan Halangan..... Kepada Pemakan DEDAK ,kalau Madey TERBUKTI berbuat kesalahan, tolonglah Saman tak perlu buat NOVEL/ CERPEN didalam Blog... Salah Saman senag Cerita... Anuar Boleh kena tak kan Madey x bole.....

Anonymous said...

pilihan saya tetap umno.

Anonymous said...

12.34,
TDM ni dah lupa kot,tujuan utama dia nak jatuh kan Najib dan justru itu target dia adalah UMNO,tapi ni dah keluar UMNO,akar umbi UMNO any time bolih halau dia dan juanggan jaga tepi kain orang,awak dah tak jadi ahli lagi....shoih,\..shoh....main jauhx....pergi beri dedak pada penggikut....ha..ha..

Anonymous said...

orang2 mahatir pun demikianlah juga, mereka tdk akan undi BN walau atas nama parti apa pun kerana ia masih bersama UMNo ,mereka akan undi parti lain seperti DAP ..PKR atau PANtat .

atau mereka tidak akan mengundi
atau mereka akan rosakan undi

orang2 mahatir, orang mukhriz, orang muhyiddin ..pun sama, atas nama benci Najib mereka hancurkan segalanya, dalam media, dalam Fb dan dalam wasap mereka masih bernyanyi sayangkan umno , tetapi melihat gaya, cara dan suara mereka nyata mereka nekad hancurkan bukan setakat Najib tetapi seluruh UMNo ,
mereka tidak mahu melihat UMNo berkuasa lagi , mereka mahu samada DAP atau PKR yang memerintah .