Monday 28 March 2016

APA LAGI MAU TIPU MAAA........???




Berapa banyak mau tipu .......?

Ada orang kata .... kalau tak berlagak bukan Melayu, 

kalau tak mabuk bukan India dan kalau tak menipu bukan Cina. Mungkin kata-kata ini disebut sebab perkara ini 
berlaku di tempatnya tinggal. Di tempat lain mungkin 

tidak.

Biasanya orang menipu ni adalah supaya orang percaya kepadanya bila orang itu membuat satu-satu kesalahan. Tujuannya adalah untuk mengelak dari dikenakan tindakan, mengelak dari dimalukan, dihina atau dicaci orang lain.

Bukan setakat yang membuat salah sahaja akan cari jalan untuk menipu malah rakan-rakan dan kawan-kawannya 
juga akan mereka-mereka cerita tipu untuk membantu menyelamatkan kawannya.Ini sering terjadi dalam politikbaik pihak pembangkang mahu pun pihak kerajaan.Jelasianya adalah kenyataan.

Orang bodoh, orang pekak, orang buta, orang bisu dan orang tak siuman mungkin boleh ditipu. Zaman sekarang zaman maklumat dihujung jari. Tak sampai 1 minit menipu sudah boleh terbongkar penipuannya. 

Mulanya dia kata tak tahu nilai harga tanah semasa. Tak kan sebagai orang yang bertanggungjawab pasal portfolio Hal Ehwal Tanah & Pembangunan Tanah tidak tahu.

Nilai sebenar banglo di Jalan Pinhorn di sini yang dibeli Lim Guan Eng ialah RM4.27 juta dan perkara itu terkandung dalam notis taksiran pindah milik harta tanah Lembaga Hasil Dalam Negeri kepada ketua menteri Pulau Pinang itu, Ogos lepas.

Pemuda UMNO Pulau Pinang telah memperoleh salinan notis bertarikh 27 Ogos 2015 itu yang menyatakan Lim perlu membayar duti setem sebanyak RM122,100 berdasarkan nilai pasaran rumah itu ialah RM4.27 juta.

Ketuanya, Rafizal Abdul Rahim menunjukkan salinan itu kepada pemberita sebelum membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 
berhubung isu pembelian banglo itu.

Lim, ketika membawa pemberita melawat rumahnya, dilapor berkata beliau tidak mengetahui nilai pasaran banglo dua tingkat yang dibeli dengan harga RM2.8 juta itu kerana beliau bukan ejen hartanah.

Rafizal berkata adalah mustahil setiausaha agung DAP itu tidak tahu nilai harga pasaran sebenar rumah yang dibelinya itu.





Oleh kerana orang Melayu terutama Melayu UMNO tidak tahu pasal Feng Shui maka rakannya cuba membelanya dengan memberi sebab rumah atau kawasan rumah fengshuinya tidak baik. Sebab itu rumah dan tanah dijual harga rendah. Dia ingat alasan feng shui tak baik boleh jadi bahan bukti di mahkamah nanti.

Lepas ni apa pula alasan yang akan diberikan oleh kawan-kawannya yang lain untuk membuktikan yang dia tidak bersalah.



Inilah akibatnya menindas dan menzalimi rakyat Pulau Pinang. Mungkin doa rakyat yang dizalimi dimakbulkan .........


Itu lumah manyak antu.Itu sebab antu busat beli itu lumah......

1 comment:

Anonymous said...

Tak payah spin pjg sgtlah tokong n penjilat taiknya...
Nampak jelas ada unsur rasuah...
Klu terlepas pon...integriti CAT dah hancus dah..
Memalukan bangsa dap jer...