Wednesday 31 December 2014

TELANJANG BULAT ITU UBATNYA!!!!

Menyembuhkan Pesakitnya Dengan Terapi Telanjang.



Sarah White, seorang psikologist mempunyai cara yang tak lazim untuk mengetahui isi hati dan masalah-masalah yang sedang dialami oleh pesakitnya.

Dia melakukan Naked therapy atau Terapi Telanjang bagi pelanggannya. Ia menanggalkan seluruh pakaiannya ketika melakukan sesi tanya jawab dengan pesakitnya.


Uniknya, Sarah yang membuka pusat terapi di New York, Amerika Syarikat ini tidak langsung menanggalkan semua pakaiannya, tetapi dia menanggalkannya satu per satu mulai dari blazer, kemeja, celana, dan tentu saja, pakaian dalamnya. Maka tak heran la apabila kebanyakan pelanggannya adalah laki-laki.


Sarah yakin terapi ini dapat membawa pesakitnya ke alam bawah sedar sampai akhirnya pesakitnya membuka hati dan fikirannya serta menceritakan semuamasalahnya. 

“saya menggunakan ghairah yang kuat yang membuat saya dapat mengendalikan situasi terapi. Dan sesi terapi pun menjadi lebih menyenangkan bagi pesakit”, kata Sarah.
Untuk sesi pertama terapi, Sarah meletakkan tarif US$ 150. Biasanya konsultan pertama dilakukan melalui video chat, setelah itu melalui panggilan video melalui Skype. Dan untuk beberapa kes pesakitnya boleh bertemu dengannya secara langsung.

Sehingga saat ini sarah telah mempunyai lebih dari 40 pesakit dari pelbagai latar belakang. Ada pelajar yang mempunyai masalah seksual, ada lelaki separuh baya yang mempunyai masalah dalam hubungan asmara dan ada pula pesakit perempuan.

“Terapi telanjang ini terbuka kepada sesiapapun. Tujuannya agar para pesakit saya tahu bahawa tidak ada yang saya sembunyi-sembunyi dan ini akan mendorong mereka untuk lebih jujur”, demikian alasannya. 

Jadi, untuk pesakit lelaki terapi telanjang ini membuat mereka lebih terfokus dan berkata jujur. “(Sigmund) Freud menggunakan teknik free association, maka saya menggunakan teknik (terapi) telanjang”, tambahnya.

Kalau Anda tertarik, silakan membuka websitenya untuk membuat perjanjian terlebih dahulu. Namun dia mengakui, terapi yang dilakukannya belum mendapat rekomen dari panel kesihatan dan dia pun belum mendapatkan lesen resmi sebagai therapyst.

Namun dia mendapat dokongan dari kekasihnya, seraya mengatakan bahawa kedua orang tuanya belum tahu mengenai terapi tak lazim yang dilakukannya ini.

http://sarahwhitetherapy.com/images/splash2.jpg

No comments: