Tuesday 9 December 2014

BAGI KAMU AGAMA KAMU! BAGI AKU AGAMA AKU!!! TIADA KOMPROMI!!!


Matinya Anwar Kelak Akan Dikenang Sebagai Al-Juburi Bukan Datuk Sri
Anwar Ibrahim mengaku baca Bible dalam 
penjara.Kenapa tak baca al qur'an???


Pertamanya aku tak sangka ada pengakuan sedemikian
oleh seorang muslim. Sepanjang duduk dalam penjara 
dia tak baca al qur'an.

Dia lebih percayakan bible.Adakah ia untuk menarik 
hati pendengar dan macam nak kata agama kristian 
pun betul juga.

Semua agama baik belaka.Namun yang benar tetaplah 
agama islam! Ini jaminan Allah swt!!!

Anwar Ibrahim mengaku baca Bible dalam penjara.

Pertama aku tak sangka ada pengakuan sedemikian oleh seorang muslim. Adakah ia untuk menarik hati pendengar dan macam nak kata agama kristian pun betul juga.

Ini mesej sangat bahaya bagi aku. kerana dalam masa kita hormati agama lain tetapi kita tak boleh tunjuk agama mereka itu benar.

Tak salah aku hanya agama yang benar ialah Islam dan kita kena pegang akidah ini.

Nak puji dan sebut dok baca bible tu di tengah pentas gereja adalah tindakan tak bermoral bagi seorang islam.

Aku tak tahu kenapa haji hadi atau nik aziz tak ulas isu ini. sedangkan agama dan politik perlu dilihat tanpa mengira sesiapa sahaja.

jika anwar salah cakap maka sebagai ahli agama mereka kena betulkan. jangan biarkan pakatan politik menghalang kebenaran dari mulut dua orang tokoh pas tu.

Jangan kerana mahukan undi dari agama kristian, semua perkara mereka buat matlamat menghalalkan cara.

Walaupun mungkin matlamat kejayaannya itu menyanggah cara atau teknik apa yang ingin dicapainya, bukanlah satu hal yang dibenarkan dalam Islam. Sesungguhnya konsep ‘Matlamat Menghalalkan Cara’ ini tidak pernah ada di dalam Islam.



Ini mesej sangat bahaya bagi aku kerana dalam masa
kita hormati agama lain tetapi kita tak boleh tunjuk
agama mereka itu benar bagi kita.

Tak salah aku hanya agama yang benar ialah Islam dan
kita kena pegang akidah ini.

Nak puji dan sebut dok baca bible tu di tengah pentas
gereja adalah tindakan tak bermoral bagi seorang islam.

Aku tak tahu kenapa Haji Hadi atau Nik Aziz tak ulas
isu ini. Sedangkan agama dan politik perlu dilihat tanpa mengira sesiapa sahaja.

Jika Anwar salah cakap maka sebagai ahli agama 
mereka kena betulkan.
Jangan biarkan pakatan politik menghalang kebenaran 
dari mulut dua orang tokoh Pas itu.

Jangan kerana mahukan undi dari penganut kristian,
semua perkara mereka buat matlamat menghalalkan
cara.


Mungkin matlamat kejayaannya itu menyanggah cara 

atau teknik apa yang ingin dicapainya. 

Bukanlah satu 


hal yang dibenarkan dalam Islam. 

Sesungguhnya konsep ‘Matlamat Menghalalkan Cara’ ini tidak pernah ada di dalam Islam.

No comments: