Saturday 20 December 2014

PAS DAN UMNO MEMBELAKANGKAN FIRMAN ALLAH???


Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” 



– [Al Quran Surah Ali Imran ayat 118-120]






Orang kita bila di beri kuasa taklah bijak macam mereka yang di beri kuasa oleh sistem politik yang di guna pakai oleh mereka yang di pilih rakyat.But kata pepatah When U Win U Win All and IF U loose but not all U have accept and abide the winner.


Oleh itu contoh LGE Menang di Penang tentulah dia buat sesuatu untuk kekal kekuasaanya. Apa hal kita nak melalak dan guna politik bodoh. Patut sedar lah asyik nak salah menyalahkan akhirnya Melayu yang bodoh dan Tertinggal.







Oleh itu Kelantan di kuasai PAS buatlah yang terbaik untuk penduduknya. Dah lebih berdekad biarkanlah 
caranya sendiri asal rakyatnya okay. 


Begitu juga di Selangor rakyat nya yang terkeliru dan nak ubah dan berjaya.Terimalah gabungan Pkr Dap dan Pas yang dah masuk 2 penggal.Maka Umno BN wajib bekerja keras untuk merampas balik dek kesilapan sendiri dan mungkin berubah untuk 
dihormati!!!


Kelemahan dan kepincangan berlaku di keliling kita sekarang. Mudah je dan ramai pula bijak pandai buat komen-komen seperti dia pulak PM,KM atau MB.Untuk copy & Paste itu memang lah ada kelebihan masing-masing. Hanya berkesan kepada yang percaya & terpengaruh habis dengan dakyah atau fitnah yang datang dari pro atau kontra. 




Negara ini berbilang kaum yang harmoni dan damai.
Bila semua infrastructure,Pembangunan & kemajuan 
ICT yang banyak siap dan nampak maju tapi pada orang kita Melayu-melayu ni masih macam baru bangun dari tidur dan terpinga-pinga. Bangsa-bangsa lain dah ke hadapan.


Kita masih  asyik-asyik main politik kedai Kopi tetapi mereka bangsa lain dah maju dan warga-warga asing pula ramai membanjiri di kampung-kampung dan pekan-pekan, sudah tentulah dia orang mempertahankan hak-haknya kerana tau kelemahan-kelemahan dan ketidakbersatuannya kita untuk menjaga hak kita sendiri.


Kita perlu usaha untuk menyedarkan pemimpin tak kira dari Umno,Pas dan Pkr kembali bersatu demi Islam dan bermuzakarah. Jika tidak mahu menyesal atau tak ambil peduli mungkin akan datang kita pula jadi pendatang dan tempat yang hampir ialah di tanah seberang. 


Fikir-fikirlah!!! Maka berpolitiklah dan berebutlah untuk berkuasa tetapi secara logiknya jika kita berpecah belah, boleh berjaya ke kita untuk meneruskan kuasa yang ada.fikir-fikirkanlah sahabat semua.


Seluruh pemimpin Islam...wajib bertindak....jangan beri muka lagi....perang habis habisan!!!


No comments: