Sunday 7 December 2014

APA YANG NAJIB BUAT SEMUA TAK BETUL!!!LOMPAT KANAN SALAH,LOMPAT KIRI SALAH!!!




TINDAKAN SAMAN ADALAH UNTUK MEREDAKAN KEGHAIRAHAN PIHAK TERTENTU YANG SEWENANG-WENANGNYA MENGGUNAKAN KEBEBASAN TANPA BATASAN!!!

ZAMAN MAHATHIR DULU MANA ADA MAKLUMAT HUJUNG JARI MACAM SEKARANG!

ORANG DULU-DULU YANG MENGUNDI ADALAH KALANGAN ORANG YANG KEKURANGAN MAKLUMAT.

KALAU ADA PUN HANYALAH DATANGNYA DARI AKHBAR PRO KERAJAAN YANG PENUH PROPAGANDA!

SEKARANG MAKLUMAT SANGAT MUDAH DATANG.TENGAH BERAK PUN DAPAT MAKLUMAT.KECANGGIHAN TEKNOLOGI TERKINI MEMUDAHKAN MASYARAKAT MEMPEROLEH MAKLUMAT TERKINI! 

HANYA DI HUJUNG JARI!!!

DENGAN KERANA ITU PENYEBARAN MAKLUMAT YANG TERPANTAS DAN MENYELURUH AKAN MENGHASILKAN KESAN YANG BESAR KEPADA 
PIHAK YANG TERLIBAT!

SEMENTELAH PULA ZAMAN SEKARANG KAEDAH FREEMASON SANGAT BERKESAN MEMPENGARUHI MINDA MASYARAKAT UNTUK MENJADIKAN YANG TIDAK BENAR MENJADI SANGAT BENAR! 

MENGULANG-ULANG SETIAP HARI CERITA YANG TAK BENAR SECARA BERTERUSAN TANPA HENTI AKHIR MENGAKIBATKAN NYA MENJADI BENAR DAN DIPERCAYAI BENAR BELAKA!!!

GENERASI Y YANG MERUPAKAN PENGGUNA TERBANYAK MEDIA SOSIAL BIASANYA MUDAH TERPENGARUH, TANPA BANYAK SOAL TERUS PERCAYA.

KETIDAK MATANGAN DALAM PEMIKIRAN GENERASI Y MEMBOLEHKAN SESETENGAH PIHAK MENGAMBIL KESEMPATAN MENABUR FITNAH SESUKA HATI!

INI BOLEH MEMBERIKAN KESAN YANG AMAT PARAH KEPADA YANG MENJADI MANGSA!!!!

TINDAKAN SAMAN ADALAH TINDAKAN YANG AMAT WAJAR UNTUK MENGAJAR MANUSIA YANG SUDAH HILANG SIFAT KEMANUSIAAN DAN YANG SUDAH HILANG SIKAP TAKUTKAN TUHAN!!!!

p/s- Dulu Tun M couple dengan anak didik kesayangan dia Anwar Ibrahim..ada akta ISA.Sekarang ni akta ISA telah dimansuhkan.

Yang buat BALA kepada Malaysia sekarang ini adalah bekas anak didik Tun M jugak dan  anak kandung Tun M sendiri iaitu Marina.

Memang sah MELAYU MUDAH LUPA.So Tun M tak payahlah nak usik-usik pentadbiran DSN sekarang ni.
Cukuplah Pak Lah seorang yang kena!!!

1 comment:

Anonymous said...

Hey Bro,

Kekadang tu lu ingat lu macam tahu semua nya sampai lu ingat zaman dulu macam kolot gitu.

Sebenar nya banyak perkara dulu dulu masih boleh dan relevent diguna-pakai!

Contoh zaman sekarang yang lu agongkan :

1) Microwave - masak cepat 1-2-3 minit tapi lebih ramai orang makan diluar dan tak sempat nak masak!

2) Email - Message-pesanan-perkhabaran-pertanyaan atau permintaan, berapa saat je boleh sampai tapi jawapan-response kekadang makan bulan dan sampai ada tak terjawap langsung!

3) Cellphone - Semakin banyak yang dimasuk kan ke cellphone sampai TV, Internet, Camera, Email, Video segala nya tapi orang tetap terkejar kejar sampai tak ada masa nak beri perhatian kepada ibubapa yang uzur, anak-anak yang kecil lagi membesar dan jauh sekali ngaji-Quran yang ada apps pun tak sempat sebab lebih guna untuk lagu dan sebagai nya...


Anak sendiri ke anak-didik tidak menjamin mewariskan akhlak yang terbaik tapi yang penting Tun M cuba yang terbaik dan dia juga tidak berselindung dan mengaku tersilap menaruh sepenuh kepercayaan terhadap AI tu! Yang penting Tun mengambil keputusan dan tegas dan tidak tersilap (itu kata dia) bilamana dia memecat AI.

Tentang anak kandung tu, dah besar dan berkeluarga sendiri maka tindakan anak tu tidak langsung mencerminkan Tun M sendiri. Sedang kan anak para nabi dan rasul pun tersesat, apa lagi anak kita dari zaman tanpa nabi dan tidak berkhalifah sekarang.

Lu coret banyak sengal bantai orang tak ada pikir, lu pun belum tentu boleh pasti anak lu jadi 'orang'.

Sama sama kita doa anak anak melayu-islam terpelihara dizaman serba fitnah sekarang dan yang lari dari landasan moga di beri peluang kembali oleh ALLAH SWT.

I have to only say one thing, I'll defend Tun M without him asking knowing his contribution to Tanah Melayu dan Orang Melayu-Islam insurmountable compared to Najib and Pak Lah pooled together, let alone YOU and me.

If you are sincere so am I, aku menegur ikhlas bro.

Melayu Luar Negara