Wednesday 4 September 2013

SEMUA SALAH KERAJAAN! TAK ADA LANGSUNG YANG BETUL!!!


MESTI BACA!! JANGAN SALAHKAN KERAJAAN DALAM ISU MINYAK!! 



Lebai lebai PAS tak de baca ker berita ni? Surat khabar Harakah yang keluarkan. Harakah Bil 1870 (23-25 Ogos 2013) pada halaman N6 melaporkan harga minyak dunia naik akibat krisis di Mesir. 


Saja nak tengok sejauh mana mereka nak salahkan kerajaan. Sedangkan berita ni mereka dah baca, mereka dah tau, sebenarnya perkara ini kita tidak boleh salahkan kerajaan 100 peratus kerana bukan saja Malaysia yang menaikkan harga minyak, malah di negara lain juga turut menaikkan harga minyak. Selidik dulu sebelum nak hentam kerajaan. 


Tolong Sebarkan!

2 comments:

Anonymous said...

naik 20 sen okay lah tu. Negara kita masih murah harga minyak berbanding negara2 Asean lain sebab tu orang2 Singapore dan Thailand suka beli minyak kat sini dulu.
Krisis minyak ni bukan kerana pergolakan di Mesir tapi pasaran dunia minyak yang mereka ingin naik kekal di tahap maxima. sekarang harga nya 172 dolar sebarrel sekira nya harga minyak turun 72 dolar maka Saudi Arabia akan kena bahang kejatuhan. Amerika kini bersaing dengan Russia untok menjadi pengeluar terbesar dan ianya bergantong dengan tindakan Saudi Arabia.Maka tidak salah kerajaan kita.

Anonymous said...

tindakan Amerika nak serang Syria adalah punya nya dan Russia kini sedang dalam perbincangan dengan Saudi Arabia. sebab ini tiga kuasa minyak yang permainkan harga minyak dunia.sekira nya Amerika serang Syria maka cuba teka Russia akan serang siapa?