Sunday 24 February 2013

BINATANG APA SUKA MENYONDOL?SEMUA BENDA DIA SONDOL!!!

KALAU PENERIMA BR1M ADALAH BINATANG, NIK AZIZ JUGA ADALAH BINATANG!!!! TAPI BINATANG APA YE???!!!  



Melabelkan BINATANG kepada orang miskin, terutama daripada 'pemimpin besar' seperti Nik Aziz yang gambarnya dijadikan seperti tangkal azimat di kalangan para pengikutnya, terutama sekali pekedai-pekedai di Kelantan, langsung tidak menggambarkannya sebagai seorang tua yang boleh dihormati lagi.

Apa sangatlah menerima bantuan BR1M RM1000 dan RM250 daripada Kerajaan Malaysia. Kalau RM1000 dan RM250 dikatakan sebagai penukar status manusia menjadi binatang, bagaimana pula dengan KESEMUA PEMIMPIN PAS yang hidup atas wang ehsan para pengikut PAS menerusi TABUNG DERMA JIHAD UNIT AMAL?
Bagaimana pula dengan Nik Aziz yang hidup mewah atas wang derma mencurah daripada orang yang mendengar ceramahnya? Tidakkah menerima derma seperti itu terutama sekali dalam soal memperniagakan agama untuk mendapatkan undi bagi memberi kuasa, jauh lebih hina berbanding pengemis.
Apa lagi yang lebih hina daripada pengemis?
Sudah tentulah haiwan yang setaraf dengan orang seperti itu!

Nak salahkan Nik Aziz seratus peratus pun atas kekhilafan itu, tidak boleh juga sebab dia adalah seorang pemimpin yang sudah tua, tidak bertenaga dan kurang sihat lagi akal fikirannya. 
 
Tekanan politik telah menyebabkan dia banyak mengeluarkan kata-kata yang tidak sepatutnya keluar daripada seorang pemimpin yang diangkat tinggi sehingga ke tahap maksum.
Ahli PAS yang pagi-pagi lagi dah ada kat dewan nak ambil duit BR1M tu macam mana pulak???Ayam dengan lembu juga ke???
Kasihan ahli PAS yang hanya mampu menadah telinga menerima penghinaan ulamak sendiri.Inilah malangnya bila dah jadi hamba tebusan pemimpin sendiri.
Tak ada sekor pun ahli PAS yang berani menyanggah kata-kata ulamak nyanyuk ni.
Kalaulah Najib yang berkata seperti itu,berlori-lori lah bantahan dilemparkan ahli UMNO ke batang tubuh Najib.  
 
Itulah beza nya ahli UMNO berbanding ahli PAS yang majoritinya pak turut dan berjiwa hamba!!!

2 comments:

Anonymous said...

Tuan Dewata,

Tuan kena faham atau buat tidak faham kata2 yg diucapkan olh TGNA dan TGNA mengunakan lorght Kelantan dan tidak mudah difahami oleh orang bukan kelantan seperti Tuan dan kata2 TGNA ini berbentuk kiasan. PM tidak pernah dilebal oleh pembangkang sebagaimana Tuan lebalkan kpd TGNA. Bertaubatlah Nauzubillah....

Kutukandewata said...

salam saudara,

walau apa pun keadaan mulut hendaklah dijaga.lebih-lebih lagi setelah mengunjungi tanah suci.

sepatutnya suruhlah rakyat bersyukur.susah sangat ke nak ajar rakyat konsep kesyukuran.