Thursday 21 February 2013

THORON AL SEWELI!!!!!!

 

Fuziah - Biarlah Bible Nak Pakai Allah Pun ....


SHAH ALAM: Naib Presiden PKR Fuziah Salleh hari ini secara terbuka menolak pendirian Syura PAS bahawa kalimah Allah tidak boleh diguna sebagai terjemahan God dalam Bible Bahasa Melayu. 

Fuziah turut menyokong desakan Setiausaha Agung, DAP Lim Guan Eng yang mahukan penganut Krisitian di Semenanjung menggunakan Bible Bahasa Melayu yang mengandungi kalimah Allah.

 

Beliau mendakwa adalah tidak wajar untuk melarang bukan Muslim menggunakan kalimah Allah walaupun ia boleh menimbulkan kekeliruan mengenai maksud Allah. 

 

“Contohnya kalau konsep Allah dalam Bible dia rujuk kepada konsep trinity (Tuhan dalam tiga bentuk). Tapi Allah dalam konsep Islam ialah Allah yang satu. Jadi lain maksudnya,” kata beliau. 
(dari blog dinturtle)
 



 KOMEN KD:

FAUZIAH THORON NI BETINA YANG SUKA MENYIBUK DALAM SEGALA HAL.PADAHAL DIA TAK ADA KEPAKARAN LANGSUNG DALAM HAL YANG DIA SUKA MENYIBUK.

DALAM KES LYNAS PAKAR NUKLEAR TERMASUK PAKAR NUKLEAR PAS DAH CAKAP LYNAS SELAMAT DIA TETAP TUNJUKKAN YANG DIA LEBIH PAKAR DARI SEGALA PAKAR.

JENIS MANUSIA APA DIA NI???KERAS KEPALA SANGAT.

SEKARANG DALAM HAL YANG MEMBABITKAN AKIDAH ISLAM PUN DIA MASUK CAMPUR.DIA NI SIAPA YE???MUNGKINLAH DIA MENUNTUT DI DEOBAND BERSAMA NIK AZIZ.ATAU MUNGKIN DIA NI MENUNUTUT DENGAN AYAH PIN.

MAJLIS SYURA PAS YANG DI BARISI RAMAI ULAMA YANG DIIKHTIRAF KEILMUANNYA MASIH KURANG ILMUNYA BERBANDING FAUZIAH THORON YANG MUNGKIN PENGANUT AGAMA DIN ILLAHI YANG DIASASKAN OLEH AKBAR INDIA.

SEDARLAH WAHAI BETINA SEWEL,HAL YANG BERKAITAN DENGAN AKIDAH BUKAN BOLEH PAKAI REDAH AJE!!!

Orang arab guna kata Allah kerana maksudnya tuhan.Serupalah melayu sebut tuhan.Itu dari sudut bahasa.
Dari sudut pengertiannya kalimah Allah dalam kalangan orang arab adalah nama khas.Khas bagi orang Islam.


Zaman jahiliyah dulu walau pun sebut allah orang Arab maksudkan tuhan mereka iaitu latta dan uzza.Tak ada pun dalam kepala mereka mengiakan Allah taala.sebab Allah pada orang Arab maknanya tuhan.


Mudah cakap serupalah orang melayu,sebut tuhan yang bermakna yang layak di sembah.Bila tanya melayu Malaysia siapa tuhan kamu?Jawabnya Allah.Tanya pulak melayu Bali.Kita sedia maklum jawapannya.


Pergilah ke mana-mana didunia ini seruan azannya tetap sama.Kalimah Allah tak boleh diterjemahkan oleh mana -mana bahasa kerana ianya nama khas untuk Allah taala.
 

Tengoklah al quran dalam mana2 terjemahan dalam bahasa apa sekalipun tetap kekal dengan kalimah Allah.Baik bahasa inggeris ,tamil,urdu,melayu,dan lain-lain tidak dapat di terjemahkan dengan tepat sebab tak ada jumpa maknanya.

Contoh.god untuk tuhan, bukan Allah. Sedarlah kebijaksanaan Allah maha besar dan agung yang memilih kalimah Allah untuk dirinya.

jangan pandai-pandai makhluknya nak mencemarkannya.biarlah Hj Hadi dan Nik Aziz aje keras kepala nak jual kat Kristian.

Kepada mat pencacai dan gengnya nya janganlah nak bela ulama su'kau orang tu dalam kes kalimah allah.

ini kes direct menyentuh Allah tuhan kita.Bukan boleh berdolak dalih,benar tetap benar.Salah tetap salah.


Ulamak su' kau orang dah tersilap langkah jangan kau orang nak bela beria2 sangat.Nampak sangatlah kau orang buta mata dan hati.

No comments: