Saturday 1 November 2014

BERHENTI-HENTILAH MENUDUH KONSPIRASI UMNO!!! BOLEH PULAK KES JENAYAH SEKS JADI ISU POLITIK???




JENG JENG JENG....GILIRAN Tan sri Mohd SAFEE abdullah patahkan hujah peguam kapir anwar ibrahim...baca betul2 yer.....

Mukadimahnya mudah , jangan pula ada pihak yang masih lagi menuding jari kepada mana-mana pihak kononnya Anwar Ibrahim tidak diberikan ruang yang secukupnya untuk membela diri dalam kes rayuannya terhadap keputusan mahkamah sebelum ini yang memutuskan beliau sebagai bersalah dalam kes liwat Saiful Bukhari.

Sejak 28 Oktober yang lalu , pihak mahkamah sudah pun menunjukkan tahap profesionalnya dengan membenarkan barisan peguam Anwar untuk mengemukakan hujah masing-masing sehingga berlanjutan ke hari ini.

Anwar yang diwakili oleh 14 orang peguam rasanya sudah mendapat secukupnya ruang dan berdasarkan keputusan terkini mahkamah telah membenarkan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah untuk menyampaikan hujahnya pada pagi (Jumaat).

Tak cukup dengan itu , pada hari Isnin nanti pasukan peguambela diberikan sekali lagi peluang untuk menjawab hujah-hujah daripada pihak pendakwaan.

Kalau diambil kira keputusan diatas sememangnya manusia bernama Anwar tidak perlu lagi menuding jari kepada sesiapa kerana sudah terlalu banyak ruang dan peluang diberikan kepada beliau semenjak kes ini dibawa kemahkamah.

Sesuatu yang membuatkan Anwar gementar kini adalah Shafee , Ketua pihak pendakwaan yang dikira sudah pun melenyapkan sebahagian daripada impian Anwar untuk terus kekal bebas.

Shafee dalam kenyataannya semalam jelas konsisten dan memberikan tumpuan terhadap perjalanan kes ini dan beliau menyatakan bahawa TIADA perkara baru dalam hujah peguam bela Anwar , atas sebab itu beliau yakin mahkamah akan mensabitkan hukuman terhadap Anwar.

Dalam perkembangan yang sama, Shafee berkata, adalah hak mantan Hakim Persekutuan Gopal Sri Ram untuk mengwakili Anwar dan pihak pendakwa tiada sebarang bantahan.

Sehingga hari ini hujah peguam Anwar hampir sama dengan hujah mereka baik di mahkamah tinggi mahupun mahkamah rayuan malah beliau yakin bahawa Mahkamah Persekutuan bukan sahaja mempertahankan hukuman Mahkamah Rayuan, akan tetapi akan menambahnya sesuai dengan seksyen 377B kanun keseksaaan yang membawa hukuman 20 tahun penjara dan sebatan.

Satu kenyataan yang amat digeruni oleh Anwar memandangkan jika apa yang disebut oleh Shafee itu berlaku maka Anwar pastinya akan terus lenyap dalam arus politik negara dan beliau sudah boleh melupakan segala hal melibatkan politik waima kedudukan parti PKR sekalipun.

2 comments:

Anonymous said...

What they're trying to say ?
Konspirasi, rela, suka sama suka ?
Framing ?

Usin Gampang said...

konspirasi tak kan berlaku kalau kita tahu jaga diri tanpa memberi peluang kepada orang lain untuk memanipulasikan diri kita!!!