Tuesday 4 November 2014

TAHALUF SIYASI SURAT PAJAK DAP BUNGA TINGGI!!!!


Nampaknya dendam Guan Eng terhadap PAS semakin membara..Lim Guan Eng secara lantang mempertikaikan kesetiaan PAS kepada Pakatan Rakyat..Kononnya PAS ni lalang dan tidak boleh dipercayai kerana sentiasa mengkhianati keputusan yang mereka buat..

Tapi yang peliknya kenapa kenyataan Guan Eng ini dikeluarkan dalam akhbar cina dan bukannya di akhbar Melayu?? Apa agenda sebenar Guan Eng??..Adakah Guan Eng ingin memberitahu pada pengundi cina bahawa jangan percaya pada PAS kerana PAS pengkhianat atau dalam erti kata lain jangan undi PAS..

Kita tunggu apa reaksi PAS selepas ini..



Sin Chew Daily, 3 NOV 2014, Edisi petang, halaman 06,
LIM Guan Eng – Setiausaha Agung DAP berkata Pakatan Rakyat tidak akan berpecah, jika Anwar dipenjarakan pada hari Selasa ini.

Namun katanya, Pakatan Rakyat mungkin boleh berpecah jika ada parti komponen yang tidak menunaikan janji dan komitmen yang ditetapkan.

Menurut Ketua Menteri Pulau Pinang itu lagi, tiada beza sama ada Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan daripada tuduhan liwat atau dipenjarakan, jika ketiga-tiga parti tidak mampu menunaikan komitmen dan janji.
Lim menegaskan sama ada Pakatan hidup atau mati bergantung kepada ketiga-tiga parti berpegang kepada perkara itu sekaligus menepis dakwaan bahawa Pakatan akan “habis” tanpa kehadiran Anwar.
Apa gunanya Anwar bebas dan bersama kita, kalau ada parti komponen Pakatan Rakyat cakap tak serupa bikin, tak tunaikan, tak pegang kepada komitmen.

Beliau nak tegaskan selagi mereka tak boleh pastikan komitmen-komitmen dibuat, beliau rasa tak ada guna,” kata Lim semasa merasmikan Konvensyen DAP Kuala Lumpur semalam.

Dan itulah sebabnya di peringkat nasional, sungguhpun mereka ada mesyuarat untuk Pakatan Rakyat, tapi beliau rasa dia kurang berkesan selagi perkara ini tidak diputuskan.
Dalam ucapannya juga, tanpa menyebut parti yang dimaksudkan, Lim berkata partinya tidak tahu bagaimana berurusan dengan parti yang berubah-ubah dalam keputusan yang dibuat.

Kita hendak lihat komitmen bahawa perjanjian yang dicapai akan dilaksakankan.  kita tak tahu macam mana nak urus dengan parti macam ini,” katanya sambil menegaskan DAP berpegang pada prinsip sejak ditubuhkan dan sanggup bergerak sendirian demi menjaga prinsip parti.
Lim berkata perjuangan Pakatan Rakyat tidak bergantung kerana Anwar semata-mata, malah perjuangan mereka membela pemimpin PKR itu disebabkan kezaliman yang menimpanya.

Tapi untuk Pakatan terus wujud dan saya rasa Datuk Seri Anwar Ibrahim pun akan setuju dengan beliau (bahawa) ketiga-tiga parti mesti pegang kpd persetujuan atau komitmn yang dicapai. Kalau ini tak dapat dilaksanakan beliau rasa, di peringkat nasional susah macam ini-





No comments: